Jag vill ha regn

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Andersen

Jag vill ha regn

Inlägg av Andersen »

Jag pallar inte längre, värmen tar kål på mig. >:(

Även på nätterna med fullt korsdrag i bostaden så är det ca. 30°C på morgonen, sedan kryper temperaturen sakta upp mot 40°C.

Jag dricker 50 liter vatten om dagen, undrar om det är farligt? ???
Användarvisningsbild
Peetra
Kontakt:

Re: Jag vill ha regn

Inlägg av Peetra »

Man dör av så mycket vatten. Så skicka kort från himlen, jag antar att du inte tänkt dig till det varmare pleisset. ;D

Annars så rekommenderar jag starkt min lösning som du hittar nån tråd under denna. Alla har ju tre datorchassifläktar liggandes, eller hur? :angel:
Andersen

Inlägg av Andersen »

Peetra skrev: Annars så rekommenderar jag starkt min lösning som du hittar nån tråd under denna. Alla har ju tre datorchassifläktar liggandes, eller hur? :angel:
Jag har faktisk ett gäng 12 cm fläktar från ett slaktat RAID chassi. ;D

Jasså, man kan alltså dricka ihjäl sig? Jag kanske överdrev en smula, men i vaket tillstånd så dricker jag ungefär 1 liter i timmen.
Emil.s
Kontakt:

Inlägg av Emil.s »

Här regnar det titt som tätt, blåser och är väl strax över 10°C. Riktigt härligt faktiskt. :)
Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
Användarvisningsbild
pun
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av pun »

Andersen skrev: Jasså, man kan alltså dricka ihjäl sig? Jag kanske överdrev en smula, men i vaket tillstånd så dricker jag ungefär 1 liter i timmen.
Jo du kan drabbas av vattenförgiftning.........
• Drick inte FÖR mycket vatten

-Vi har haft flera akutfall de senaste dagarna där folk har druckit uppemot tio liter vatten om dagen.
Det är alldeles för mycket. Då kan man få vattenförgiftning, vilket märks genom att man mår dåligt, kräks och blir yr.
http://svt.se/2.22620/1.2075584/sa_klar ... ik_2075584
Andersen

Inlägg av Andersen »

Jag har inte märkt av några sådana symtom. Det kanske hjälper att äta salta jordnötter och, dricka mycket. ;)
Användarvisningsbild
pun

Inlägg av pun »

Andersen skrev:Jag har inte märkt av några sådana symtom. Det kanske hjälper att äta salta jordnötter och, dricka mycket. ;)
Om du inte orkade så öppna länken och läs igenom artikeln.... ;)
Andersen

Inlägg av Andersen »

Det stod att man skulle äta salt.
Ät salt

-Det är viktigt att inte bara dricka vatten och söta drycker, utan man måste komplettera det med salt. Ät gärna nötter, ansjovis, fetaost, oliver... Mycket av det som du annars ska undvika kan du äta!
Jag tolkar det som att man bör få i sig mycket öl & jordnötter när det är varmt. :)
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av vulfgar »

Andersen skrev:Det stod att man skulle äta salt.
Ät salt

-Det är viktigt att inte bara dricka vatten och söta drycker, utan man måste komplettera det med salt. Ät gärna nötter, ansjovis, fetaost, oliver... Mycket av det som du annars ska undvika kan du äta!
Jag tolkar det som att man bör få i sig mycket öl & jordnötter när det är varmt. :)
Det låter sunt, tror jag ska köra på det. 8)
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Användarvisningsbild
Peetra
Kontakt:

Inlägg av Peetra »

+1 för öl å jordnötter! :D
Användarvisningsbild
pun

Inlägg av pun »

Andersen skrev:Det stod att man skulle äta salt.
Ät salt

Nej.... ;)

Alkohol är vätskedrivande..... :P

Lagomt med vatten och lagomt med salttilförsel är rätt.

Sen att kyla handlederna är ett smart trick......testa..!
m!rage

Inlägg av m!rage »

pun skrev:
Andersen skrev: Jasså, man kan alltså dricka ihjäl sig? Jag kanske överdrev en smula, men i vaket tillstånd så dricker jag ungefär 1 liter i timmen.
Jo du kan drabbas av vattenförgiftning.........

...
Läste faktiskt någonstans för ett par år sedan att en amerikansk kvinna hade druckit ihjäl sig (på vatten alltså :)) i en tävling där man kunde vinna en Nintendo Wii. Fattar ni? Wii = Wee ;) Ha ha ha
Användarvisningsbild
farmfield
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

Andersen skrev:Jasså, man kan alltså dricka ihjäl sig? Jag kanske överdrev en smula, men i vaket tillstånd så dricker jag ungefär 1 liter i timmen.
Det är direkt onyttigt att dricka så mycket vatten - men man skall dricka om man är törstig, så problemet är ju att inte dricka om man då är törstig för då går inte den ekvationen ihop, hehe...

Men 1 liter i timmen, shoit, för så mycket skall man inte ens dricka i ökenmiljö typ... :o

Utanför ämnet: PS/ Hur mycket dricker du i ovaket tillstånd? ;) /DS
Andersen

Inlägg av Andersen »

Farmfield, i öknen så kan du förlora upp till två liter vatten i timmen. Likadant under fysisk prestation, då kan man förlora mellan 1 och 2 liter vatten i timmen. Då gäller det att dricka ofta, helst var tionde minut.

Edit: Såg inte att du ändrat texten, men troligtvis dricker jag ingenting i sömnen.
pun skrev: Nej.... ;)

Alkohol är vätskedrivande..... :P

Lagomt med vatten och lagomt med salttilförsel är rätt.
Men usch vad tråkigt, slicka på en saltsten och dricka vatten. :mrgreen:
Bilagor
Saltsten.jpg
Saltsten.jpg (2.57 KiB) Visad 1598 gånger
Borage
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Inlägg av Borage »

Användarvisningsbild
farmfield
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

Andersen skrev:Farmfield, i öknen så kan du förlora upp till två liter vatten i timmen. Likadant under fysisk prestation, då kan man förlora mellan 1 och 2 liter vatten i timmen. Då gäller det att dricka ofta, helst var tionde minut.
Mjo, men det är väldigt olika från person till person. Själv har jag bott 6 månader i en öäken (Sinai) utan att ha behovet att dricka en liter (eller två) i timmen, trots att vi tidvis utövade relativt ansträngande grejer. Men allt sånt där beror ju på som sagt, på person, på luftfuktighet o.s.v... :)
Edit: Såg inte att du ändrat texten, men troligtvis dricker jag ingenting i sömnen.
Har inte ändrat texten, men tyckte det var kul att du förtydligade att det var just i vaket tillstånd, som om du dessutom drack i ovaket, hehe... ;)
Andersen

Inlägg av Andersen »

Det var inte det som jag ville förtydliga, utan hur många liter som jag dricker. 24 timmar - 8 timmar när jag sover, d.v.s max 16 liter per dygn. ;)
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av vulfgar »

Andersen skrev:Det var inte det som jag ville förtydliga, utan hur många liter som jag dricker. 24 timmar - 8 timmar när jag sover, d.v.s max 16 liter per dygn. ;)
Tänk om allt det vore öl.... :P
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Andersen

Inlägg av Andersen »

Jag har faktisk druckit 24 burkar på 12 timmar, men då blev jag nästan tvungen att kräkas. Jag hade troligtvis inte orkat dricka 32 burkar öl på samma tid, men kanske på ett dygn. ;D
Toledomahn

Inlägg av Toledomahn »

Ett bra tips är att ta en PET flaska och fylla den till hälften med saft eller vatten och stoppa den i frysen så det blir is. Sen tar man ut den och fyller på resten med kallt vatten eller saft. Då blir det riktigt kallt och bra.

Kyla av handlederna går det också (det håller ett litet tag bara) men när jag gör det så slutar det med att jag blir förkyld jämnt.

Har ni möjlighet att göra egen isglass så kör på det. Glass är gott!

Nu har temperaturen gått under 20 grader här så nu är det natti natti i några timmar.
Tell me over and over and over again!:

http://www.youtube.com/watch?v=tWDVl-QgM7M
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"