Hejsan!
jag bara undrar hur man byter epost-klienten Evoulution mot thunderbird
För vid klockan så är det ju en mailikon och när jag trycker på den så får jag upp evoulution men det jag vill där ifrån är att istället få upp thunderbird så jag undrar hur jag gör detta på enklaste sätt.
Notera att på min förra installation installerade jag bara thunderbird med synaptic och då hamnade thunderbird bara ovanpå evoulution och kunde startas genom en annan genväg men evuloution var fortfarande standard epostklienten,
Edit: jag använder ubuntu 10.04
Byta ut epost-klienten Evoulution mot thunderbird
Re: Byta ut epost-klienten Evoulution mot thunderbird
Hade denna länk liggandes och skräpande i min "bookmarks"
Kanske den kan vara til någon hjälp?
http://www.omgubuntu.co.uk/2010/05/how- ... aging.html
Kanske den kan vara til någon hjälp?
http://www.omgubuntu.co.uk/2010/05/how- ... aging.html
- P.Forsberg
- AVREGISTRERAD
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
- Kontakt:
Guiden verkar vara gammlare en vad mitt system är så guiden var inte så mycket till hjälp för allt var helt annorlunda en vad guiden beskrev och jag blev ändast förvirrad och backade ur då jag inte vill förstöra systemet och thunderbird totalt.
Tack för svaret dock..
Tack för svaret dock..
- junkyhlm
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Guiden är ju för 10.04 så altså för den senaste stabila versionen av ubuntu så det ska inte vara någon fara för dig.
When the going gets weird, the weird turn pro.
Hunter S. Thompson
Hunter S. Thompson
Okej
Men det är ju konstigt. när jag följer guiden och öppnar thundebird desktop så är texten helt annorlunda, en massa andra rader med text etc som jag inte vet vad dom är till för eller vad dom gör.
Men det är ju konstigt. när jag följer guiden och öppnar thundebird desktop så är texten helt annorlunda, en massa andra rader med text etc som jag inte vet vad dom är till för eller vad dom gör.