10 Reasons To Delete Your Facebook Account

Länkar till nåt roligt, konstigt, udda, trevligt, mysigt, ja allt som kan tänkas vara kul!
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

10 Reasons To Delete Your Facebook Account

Inlägg av Hund »

http://www.businessinsider.com/10-reaso ... 001b8d0000

Intressant artikel. Dock lustigt val av titel eftersom man inte kan radera sitt konto på Facebook. :P
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: 10 Reasons To Delete Your Facebook Account

Inlägg av vulfgar »

Det ska gå att deleta ett konto, men det är krångligt, normalt inaktiveras det bara. Det går dock, har gjort det en gång, då fick man skicka en särskild ansökan, har jag för mej. Det är förstås svårt att kolla om kontot verkligen är borta.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Användarvisningsbild
farmfield
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

Jag klistrade in länken på FB. Efter 3-4 sekunder crashade min webläsare (FF). Startade webläsaren igen och testade - och samma resultat. Så fick man snurra in på tinyurl och skapa ett alias till den och slänga in detta - då gick det såklart...

Så Facebook tillåter inte att du postar en länk som går till en sida som kritiserar dom... Ligger det skälet med på listan? Vilka djävla as dom är... ::)
m!rage

Inlägg av m!rage »

En kompis till mig har tagit bort sitt acc. Det är så klart omöjligt att veta om det ligger kvar som inaktiverat eller är helt borta. Men visst går det
Användarvisningsbild
farmfield
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

Jag har ju konto och är lite semiaktiv på FGB nuförtiden men innan jag blev det - vägrade ju länge, hehe - så hade ngn skapat ett konto i mitt namn (fick reda på det rätt direkt tack & lov) och djifulen vilket hot-mail jag skickade till dom och kontot togs bort direkt... Men kommer ihåg att det tog min nästintill en timme att hitta rätt formulär (eller om det var epostadress) att kontakta administrationen på... Men väl där gick det skitfort som sagt... Och tricket var att hota med stämning i första emailet, hehe... Tänk på att det är USA-baserat och att folk ju stämmer företag för ingenting, så det brukar ta bättre skruv där än i Sverige där folk bara garvar om man hotar att stämma dom... ;) ;D
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Vore det inte för Mafia Wars skulle jag ta bort kontot. Fast det skulle nog svida lite om man förlorade alla kontaktbilder i telefonbolen på luren som synkas med Facebook. :P
Användarvisningsbild
farmfield
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

Hund skrev:Vore det inte för Mafia Wars skulle jag ta bort kontot. Fast det skulle nog svida lite om man förlorade alla kontaktbilder i telefonbolen på luren som synkas med Facebook. :P
HTC Sense funktion att synka kontakterna inkl. bildrr med Facebook är nog en av dom grymmaste funktionerna i en kontaktlista på en telefon ever - det är nästan så den slår funktionen att koppla ihop ett namn med ett (eller flera) telefonnummer ju, hehe... ;D

...tänk om bara HTC hade någon som helst känsla för kundservice så hade jag behållt min Hero - eller shoppat en Desire, men fuk'em, nu får det bli en NexusOne nån gång framöver istället...
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

farmfield skrev:
Hund skrev:Vore det inte för Mafia Wars skulle jag ta bort kontot. Fast det skulle nog svida lite om man förlorade alla kontaktbilder i telefonbolen på luren som synkas med Facebook. :P
HTC Sense funktion att synka kontakterna inkl. bildrr med Facebook är nog en av dom grymmaste funktionerna i en kontaktlista på en telefon ever - det är nästan så den slår funktionen att koppla ihop ett namn med ett (eller flera) telefonnummer ju, hehe... ;D

...tänk om bara HTC hade någon som helst känsla för kundservice så hade jag behållt min Hero - eller shoppat en Desire, men fuk'em, nu får det bli en NexusOne nån gång framöver istället...
Vad har dom failat med? :) Det är HTC som ligger bakom Nexus One även fast den är brandad av Google.
Användarvisningsbild
farmfield
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

Hund skrev:
farmfield skrev:

Vad har dom failat med? :) Det är HTC som ligger bakom Nexus One även fast den är brandad av Google.
Skall vi dra igång den diskussionen här? Vad dom gjorde var att dra in på en uppdatering endast för att dom inväntar siffror på Legend/Desire-försäljningen. Och anledningen till att dom inte släppte 2.1 ännu tidigare var att dom väntade in säljstarten av Legend/Desire... Så länge har jag varit chef på Inet så jag vet hur IT-företagen jobbar mot marknaden - och så här blir det i ett worst case scenario när en producent tittar mer på försäljning än slutkundssupport.

Och att HTC byggt NexusOne vet du att jag känner till och jag påstår inte att dom inte bygger bra telefoner, för det är det inget snack om, problemet är att dom pissar på sina kunder - vilket jag stör mig på. T.o.m. Apple har bättre slutkundsupport trots alla sina andra brister... Så shoppar jag en NexusOne så får jag uppdateringen till 2.2 direkt när den kommer - folk med HTC (Legend/Desire) får vänta 6+ månader skulle jag gissa - och Heron lär förresten inte få den alls...

Så basically; HTC sux ass. (oavsett om dom gör grym hårdvara)
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Aha. Har aldrig läst något dylikt av dig. I regel orkar jag aldrig läsa debattinlägg längre än 2 rader. ;D
Användarvisningsbild
nicefinger
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av nicefinger »

FarmVille är jäkelusiskt segt med Linux i alla fall .. :(
Kolsyrat gangesvatten, socker, målarfärgämne (sockerkulör), surhetsgivande medel (saltsyra), dioxin, konservmedel (E211), du-är-så-sötningsmedel (E952), arom, oxidationsmedel.
Användarvisningsbild
farmfield
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

Hund skrev:Aha. Har aldrig läst något dylikt av dig. I regel orkar jag aldrig läsa debattinlägg längre än 2 rader. ;D
LOL

Jag blev så pissed att jag sålde Heron, no kidding... Så nu lackar det att installera iBoot & testköra Android på min temporära Iphone innan jag shoppar en NexusOne nån gång framöver... ;D
Användarvisningsbild
Peetra
Kontakt:

Inlägg av Peetra »

Bästa sättet att få sitt konto raderat är att be någon annan rapportera användaren som under 13, då försvinner kontot ganska snabbt.
Användarvisningsbild
TweekiE
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av TweekiE »

Peetra skrev:Bästa sättet att få sitt konto raderat är att be någon annan rapportera användaren som under 13, då försvinner kontot ganska snabbt.
Tack för tipset!
Användarvisningsbild
Ulsak
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av Ulsak »

farmfield skrev:
Hund skrev:
farmfield skrev:

Skall vi dra igång den diskussionen här? Vad dom gjorde var att dra in på en uppdatering endast för att dom inväntar siffror på Legend/Desire-försäljningen. Och anledningen till att dom inte släppte 2.1 ännu tidigare var att dom väntade in säljstarten av Legend/Desire... Så länge har jag varit chef på Inet så jag vet hur IT-företagen jobbar mot marknaden - och så här blir det i ett worst case scenario när en producent tittar mer på försäljning än slutkundssupport.

Och att HTC byggt NexusOne vet du att jag känner till och jag påstår inte att dom inte bygger bra telefoner, för det är det inget snack om, problemet är att dom pissar på sina kunder - vilket jag stör mig på. T.o.m. Apple har bättre slutkundsupport trots alla sina andra brister... Så shoppar jag en NexusOne så får jag uppdateringen till 2.2 direkt när den kommer - folk med HTC (Legend/Desire) får vänta 6+ månader skulle jag gissa - och Heron lär förresten inte få den alls...

Så basically; HTC sux ass. (oavsett om dom gör grym hårdvara)
uppdateringen kom sent, inget att lipa över imho. ingen supportfråga egentligen, ( men en kundfråga) delar av HTC:s organisation sux ass, hade skrivit. Själv är jag asnöjd med min Hero, en riktig lifesaver och ibland nästan overkill, för min del.
m!rage

Inlägg av m!rage »

Måste man ha allra senaste versionen av Android då?
2.0/2.1 (Eclair)
Based on Linux Kernel 2.6.29[41] On 26 October 2009 the 2.0 (Eclair) SDK was released.[42] Among the changes were:[43]

* Optimized hardware speed
* Support for more screen sizes and resolutions
* Revamped UI
* New Browser UI and HTML5 support
* New contact lists
* Better white-black ratio for backgrounds
* Improved Google Maps 3.1.2
* Microsoft Exchange support
* Built in flash support for Camera
* Digital Zoom
* MotionEvent class enhanced to track multi-touch events[44]
* Improved virtual keyboard
* Bluetooth 2.1
* Live Wallpapers

The 2.0.1 SDK was released on 3 December 2009.[45]

The 2.1 SDK was released on 12 January 2010.[46]
2.2 (Froyo)[47]
Based on Linux Kernel 2.6.32[48] On 20 May 2010 the 2.2 (Froyo) SDK was released.[2] Changes included:[49]

* General Android OS speed, memory, and performance optimizations[50]
* Additional application speed improvements courtesy of JIT implementation[51]
* Integration of Chrome's V8 JavaScript engine into the Browser application
* Increased Microsoft Exchange support (security policies, auto-discovery, GAL look-up, calendar synchronization, remote wipe)
* Improved application launcher with shortcuts to Phone and Browser applications
* USB tethering and WiFi hotspot functionality
* Added an option to disable data access over mobile network
* Updated Market application with batch and automatic update features[50]
* Quick switching between multiple keyboard languages and their dictionaries
* Voice dialing and contact sharing over Bluetooth
* Support for numeric and alphanumeric passwords
* Support for file upload fields in the Browser application[52]
* Support for installing applications to the expandable memory[53]
* Adobe Flash 10.1 support[54]
Tycker inte det är några extremt viktiga uppdateringar. Vill man absolut ha det senaste kan man ju alltid jailbreaka den. Det HTC gör är inte unikt, mobiltelefontillverkare har tvingat på folk nya telefoner bara för mjukvarans skull hur länge som helst.
Användarvisningsbild
farmfield
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

m!rage skrev: [...] det är några extremt viktiga uppdateringar. Vill man absolut ha det senaste kan man ju alltid jailbreaka den. Det HTC gör är inte unikt, mobiltelefontillverkare har tvingat på folk nya telefoner bara för mjukvarans skull hur länge som helst.
Är du ironisk? Det är som att fråga, måste du köpa en ny bil, din Passat 82'a startar ju fortfarande...

Och en annan stor grej är dessutom programkompatibiliteten eftersom många utvecklare inte längre stöder 1.5/1.6 utan programmen kräver 2.x...
m!rage

Inlägg av m!rage »

Det visste jag inte. Och visst har du en poäng, jag tycker mest att din reaktion mot HTC var lite överdriven. De har ju trots allt uppdaterat Heron till 2.1, och inte bara övergett den direkt efter lansering som många andra tillverkare har gjort med en del av sina produkter.
Användarvisningsbild
farmfield
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

m!rage skrev:Det visste jag inte. Och visst har du en poäng, jag tycker mest att din reaktion mot HTC var lite överdriven. De har ju trots allt uppdaterat Heron till 2.1, och inte bara övergett den direkt efter lansering som många andra tillverkare har gjort med en del av sina produkter.
För mig var det antingen vänta kvar på 1.5 - där en massa applikationer, t.ex. Google Earth, inte var uppdaterade på hur länge som helst (eftersom dom nyare versionerna krävde 2.x) eller köra rootat med ful-ROM - vilket jag såklart gjorde men aldrig fick det buggfritt samt att batteritiderna var så dåliga...

Så när man väntat på 2.1 och dom i april säger att dom skjutit upp releasen till juni (vilket typ blev 30'e juni dessutom) då blev jag skitsur & sålde Hero'n...

Är det en överreaktion? Säkert, men jag har låg tolerans för vissa saker, bl.a. brutna löften från hårdvarutillverkare...

Och helskotta vad vi hamnat off topic, hehe... ;)
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Jag är jättenöjd med men Hero med custom ROM, den är överklockad och typ 100 gånger snabbare än standard ROMen. Batteriet räcket i ca 3 dagar vid normalt användande vilket får anses bra tyker jag med tanke på vad mycket man har igång och som regelbundet ska synkas etc.

Det enda som inte fungerar just nu är trackbal LED-ljuset. I övrigt finns det absolut inga buggar alls.

Jag kan förstå att man envisas med att behhålla sin iPhone i ovetskap om andra bättre plattformar, men att gå tillbaka till iPhone.. Mja. Det var oväntat. :P
Skriv svar

Återgå till "Surftips"