Intressant artikel. Dock lustigt val av titel eftersom man inte kan radera sitt konto på Facebook.

HTC Sense funktion att synka kontakterna inkl. bildrr med Facebook är nog en av dom grymmaste funktionerna i en kontaktlista på en telefon ever - det är nästan så den slår funktionen att koppla ihop ett namn med ett (eller flera) telefonnummer ju, hehe...Hund skrev:Vore det inte för Mafia Wars skulle jag ta bort kontot. Fast det skulle nog svida lite om man förlorade alla kontaktbilder i telefonbolen på luren som synkas med Facebook.
Vad har dom failat med?farmfield skrev:HTC Sense funktion att synka kontakterna inkl. bildrr med Facebook är nog en av dom grymmaste funktionerna i en kontaktlista på en telefon ever - det är nästan så den slår funktionen att koppla ihop ett namn med ett (eller flera) telefonnummer ju, hehe...Hund skrev:Vore det inte för Mafia Wars skulle jag ta bort kontot. Fast det skulle nog svida lite om man förlorade alla kontaktbilder i telefonbolen på luren som synkas med Facebook.![]()
...tänk om bara HTC hade någon som helst känsla för kundservice så hade jag behållt min Hero - eller shoppat en Desire, men fuk'em, nu får det bli en NexusOne nån gång framöver istället...
Skall vi dra igång den diskussionen här? Vad dom gjorde var att dra in på en uppdatering endast för att dom inväntar siffror på Legend/Desire-försäljningen. Och anledningen till att dom inte släppte 2.1 ännu tidigare var att dom väntade in säljstarten av Legend/Desire... Så länge har jag varit chef på Inet så jag vet hur IT-företagen jobbar mot marknaden - och så här blir det i ett worst case scenario när en producent tittar mer på försäljning än slutkundssupport.Hund skrev:Vad har dom failat med?farmfield skrev:HTC Sense funktion att synka kontakterna inkl. bildrr med Facebook är nog en av dom grymmaste funktionerna i en kontaktlista på en telefon ever - det är nästan så den slår funktionen att koppla ihop ett namn med ett (eller flera) telefonnummer ju, hehe...Hund skrev:Vore det inte för Mafia Wars skulle jag ta bort kontot. Fast det skulle nog svida lite om man förlorade alla kontaktbilder i telefonbolen på luren som synkas med Facebook.![]()
...tänk om bara HTC hade någon som helst känsla för kundservice så hade jag behållt min Hero - eller shoppat en Desire, men fuk'em, nu får det bli en NexusOne nån gång framöver istället...Det är HTC som ligger bakom Nexus One även fast den är brandad av Google.
LOLHund skrev:Aha. Har aldrig läst något dylikt av dig. I regel orkar jag aldrig läsa debattinlägg längre än 2 rader.
Tack för tipset!Peetra skrev:Bästa sättet att få sitt konto raderat är att be någon annan rapportera användaren som under 13, då försvinner kontot ganska snabbt.
uppdateringen kom sent, inget att lipa över imho. ingen supportfråga egentligen, ( men en kundfråga) delar av HTC:s organisation sux ass, hade skrivit. Själv är jag asnöjd med min Hero, en riktig lifesaver och ibland nästan overkill, för min del.farmfield skrev:Skall vi dra igång den diskussionen här? Vad dom gjorde var att dra in på en uppdatering endast för att dom inväntar siffror på Legend/Desire-försäljningen. Och anledningen till att dom inte släppte 2.1 ännu tidigare var att dom väntade in säljstarten av Legend/Desire... Så länge har jag varit chef på Inet så jag vet hur IT-företagen jobbar mot marknaden - och så här blir det i ett worst case scenario när en producent tittar mer på försäljning än slutkundssupport.Hund skrev:Vad har dom failat med?farmfield skrev:HTC Sense funktion att synka kontakterna inkl. bildrr med Facebook är nog en av dom grymmaste funktionerna i en kontaktlista på en telefon ever - det är nästan så den slår funktionen att koppla ihop ett namn med ett (eller flera) telefonnummer ju, hehe...Hund skrev:Vore det inte för Mafia Wars skulle jag ta bort kontot. Fast det skulle nog svida lite om man förlorade alla kontaktbilder i telefonbolen på luren som synkas med Facebook.![]()
...tänk om bara HTC hade någon som helst känsla för kundservice så hade jag behållt min Hero - eller shoppat en Desire, men fuk'em, nu får det bli en NexusOne nån gång framöver istället...Det är HTC som ligger bakom Nexus One även fast den är brandad av Google.
Och att HTC byggt NexusOne vet du att jag känner till och jag påstår inte att dom inte bygger bra telefoner, för det är det inget snack om, problemet är att dom pissar på sina kunder - vilket jag stör mig på. T.o.m. Apple har bättre slutkundsupport trots alla sina andra brister... Så shoppar jag en NexusOne så får jag uppdateringen till 2.2 direkt när den kommer - folk med HTC (Legend/Desire) får vänta 6+ månader skulle jag gissa - och Heron lär förresten inte få den alls...
Så basically; HTC sux ass. (oavsett om dom gör grym hårdvara)
2.0/2.1 (Eclair)
Based on Linux Kernel 2.6.29[41] On 26 October 2009 the 2.0 (Eclair) SDK was released.[42] Among the changes were:[43]
* Optimized hardware speed
* Support for more screen sizes and resolutions
* Revamped UI
* New Browser UI and HTML5 support
* New contact lists
* Better white-black ratio for backgrounds
* Improved Google Maps 3.1.2
* Microsoft Exchange support
* Built in flash support for Camera
* Digital Zoom
* MotionEvent class enhanced to track multi-touch events[44]
* Improved virtual keyboard
* Bluetooth 2.1
* Live Wallpapers
The 2.0.1 SDK was released on 3 December 2009.[45]
The 2.1 SDK was released on 12 January 2010.[46]
Tycker inte det är några extremt viktiga uppdateringar. Vill man absolut ha det senaste kan man ju alltid jailbreaka den. Det HTC gör är inte unikt, mobiltelefontillverkare har tvingat på folk nya telefoner bara för mjukvarans skull hur länge som helst.2.2 (Froyo)[47]
Based on Linux Kernel 2.6.32[48] On 20 May 2010 the 2.2 (Froyo) SDK was released.[2] Changes included:[49]
* General Android OS speed, memory, and performance optimizations[50]
* Additional application speed improvements courtesy of JIT implementation[51]
* Integration of Chrome's V8 JavaScript engine into the Browser application
* Increased Microsoft Exchange support (security policies, auto-discovery, GAL look-up, calendar synchronization, remote wipe)
* Improved application launcher with shortcuts to Phone and Browser applications
* USB tethering and WiFi hotspot functionality
* Added an option to disable data access over mobile network
* Updated Market application with batch and automatic update features[50]
* Quick switching between multiple keyboard languages and their dictionaries
* Voice dialing and contact sharing over Bluetooth
* Support for numeric and alphanumeric passwords
* Support for file upload fields in the Browser application[52]
* Support for installing applications to the expandable memory[53]
* Adobe Flash 10.1 support[54]
Är du ironisk? Det är som att fråga, måste du köpa en ny bil, din Passat 82'a startar ju fortfarande...m!rage skrev: [...] det är några extremt viktiga uppdateringar. Vill man absolut ha det senaste kan man ju alltid jailbreaka den. Det HTC gör är inte unikt, mobiltelefontillverkare har tvingat på folk nya telefoner bara för mjukvarans skull hur länge som helst.
För mig var det antingen vänta kvar på 1.5 - där en massa applikationer, t.ex. Google Earth, inte var uppdaterade på hur länge som helst (eftersom dom nyare versionerna krävde 2.x) eller köra rootat med ful-ROM - vilket jag såklart gjorde men aldrig fick det buggfritt samt att batteritiderna var så dåliga...m!rage skrev:Det visste jag inte. Och visst har du en poäng, jag tycker mest att din reaktion mot HTC var lite överdriven. De har ju trots allt uppdaterat Heron till 2.1, och inte bara övergett den direkt efter lansering som många andra tillverkare har gjort med en del av sina produkter.