Inte alls konstigtChristian Johansson skrev:Jaså, konstigt att det hade ändrats för mig men inte för dig.

Och som sagt, det är enkelt att byta tillbaka om man vill det.
Inte alls konstigtChristian Johansson skrev:Jaså, konstigt att det hade ändrats för mig men inte för dig.
I texten ovan så länkar "forumet" till http://www.statusuppdateringskomplex.se ... -se/forum/ . Vad i hela fridens namn är det för ett forum? Det verkar bara vara ett testforum med några få testinlägg.Behöver du hjälp, eller vill diskutera något är du välkommen till forumet. Ubuntu är ett operativsystem byggt av utvecklare världen över och är helt gratis att ladda ner och använda.
Visst finns dom till höger. Men jag tittade ju inte där.Konservburk skrev:Jag ser Visa alla nya | Visa nya | Visa dina inlägg till höger.vulfgar skrev:Jag saknar också länkarna Nya och Alla nya, nu finns bara Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar | Visa olästa inlägg
Måst ju klaga på något.Tycker annars att det nya temat är väldiigt snyggt!
Det var ett testforum som ligger på farmfields server och användes för att för att arbeta fram temat. Jag har fixat länken nu.Christian Johansson skrev:I texten ovan så länkar "forumet" till http://www.statusuppdateringskomplex.se ... -se/forum/ . Vad i hela fridens namn är det för ett forum? Det verkar bara vara ett testforum med några få testinlägg.
Är så för alla tror jag.mrfab skrev:Jättesnyggt och fräscht har ett problem ser vem som har skrivit senaste inlägget i samtliga forumsdelar men ser ej i vilken tråd utan måste brotta mig in och leta bland alla trådar i ämnet ??
bara så för mig eller ?? detta är både som in eller utloggad .
Håller absolut med. Gärna loggan helt i lila...cowboy skrev:Ikonen för fliken i webläsaren kanske borde ändras också?
Farmfield har beslutat att wikin inte ska vara kvar eftersom den inte passar in i den nya designen.CryingFreeman skrev:En annan fundering; var är Wikin?
Använd t.ex. http://www.ubuntu-se.org/phpBB3/?style=2 för att få det gamla temat, och testa dig fram med andra värden än 2.gruble skrev:Finns det någon genväg till egen vald stil eller måste man vara inloggad ?
Blir det här bra?farmfield skrev:Håller absolut med. Gärna loggan helt i lila...cowboy skrev:Ikonen för fliken i webläsaren kanske borde ändras också?
Snyggt!Lars skrev: Blir det här bra?Det är samma modell som på ubuntu.com fast med annan färg.
Det är inte sant. Det har tagits ett beslut inom administrationen att lägga wikin under dokumentation - den är ju dessvärre rätt död och i mycket inaktuell samtidigt som vi inte lyckats rekrytera folk till att liva upp den igen, så beslutet är att inte ha den som en huvudavdelning.HakanS skrev:Farmfield har beslutat att wikin inte ska vara kvar eftersom den inte passar in i den nya designen.CryingFreeman skrev:En annan fundering; var är Wikin?
Likadant med allt som ligger i Drupal.
Supernajs, Lars. Perfekt.Lars skrev:Blir det här bra?farmfield skrev:Håller absolut med. Gärna loggan helt i lila...cowboy skrev:Ikonen för fliken i webläsaren kanske borde ändras också?Det är samma modell som på ubuntu.com fast med annan färg.
Låter som ett mycket klokt vägval och wikin ges ju också en ny chans via dokumentationslänken.farmfield skrev:Det är inte sant. Det har tagits ett beslut inom administrationen att lägga wikin under dokumentation - den är ju dessvärre rätt död och i mycket inaktuell samtidigt som vi inte lyckats rekrytera folk till att liva upp den igen, så beslutet är att inte ha den som en huvudavdelning.HakanS skrev:Farmfield har beslutat att wikin inte ska vara kvar eftersom den inte passar in i den nya designen.CryingFreeman skrev:En annan fundering; var är Wikin?
Likadant med allt som ligger i Drupal.
Det är mycket viktigare enligt min mening att den officiella dokumentationen är av högsta klass samt lyfts fram och att en användare börjar där med att utforska Ubuntu.Om du inte kan hitta vad du letar efter så prova gärna Ubuntu Sveriges wiki.
cowboy skrev:Snyggt!Lars skrev: Blir det här bra?Det är samma modell som på ubuntu.com fast med annan färg.
Instämmer till fullo!pun skrev:...
summa summarum så blev "uppfräshningen" mycket lyckad......
Snygg. Den passa bättreLars skrev: Blir det här bra?Det är samma modell som på ubuntu.com fast med annan färg.