Jag ser Visa alla nya | Visa nya | Visa dina inlägg till höger.vulfgar skrev:Jag saknar också länkarna Nya och Alla nya, nu finns bara Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar | Visa olästa inlägg
Måst ju klaga på något.Tycker annars att det nya temat är väldiigt snyggt!
Färgerna i forumet?
- Konservburk
Re: Färgerna i forumet?
Jaaaaaa.....äntligen är det "skitbruna" borta.....
Att man inte kan följa sista tråden i en forumtavla är en "tyngre" bug.
Annars ser det riktigt bra ut....

Att man inte kan följa sista tråden i en forumtavla är en "tyngre" bug.
Annars ser det riktigt bra ut....

- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Hur menar du?pun skrev:Att man inte kan följa sista tråden i en forumtavla är en "tyngre" bug.
>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<
- Pink Panther
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
JA! Nu blev jag lite chockad. Jag fick för mig att jag drabbats av ett allvarligt Linux-virus eller en allvarliga hallucination.
Men grattis, det här känns verkligen 2010. Det är verkligen snyggt att skåda.
//PP

//PP
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Linux Mint 18 Sarah
- farmfield
- Kontakt:
Pink Panther skrev:JA! Nu blev jag lite chockad. Jag fick för mig att jag drabbats av ett allvarligt Linux-virus eller en allvarliga hallucination.Men grattis, det här känns verkligen 2010. Det är verkligen snyggt att skåda.
![]()
//PP

Jag vill återigen upprepa att all kredd skall gå till Katt!

Jag skulle nog ha ett lite större mellanrum mellan texten och övre ribban, förslagsvis 5 mm kanske.
Sen skulle jag nog byta typsnitt eftersom speciellt fet stil får en lite oren look

Sen skulle jag nog ha ett lite större mellanrum mellan trådrubriken och texten i själva inlägget.

Annars ser allt bra ut.

Senast redigerad av 1 Xcore, redigerad totalt 9 gånger.
- ajja
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
- Kontakt:
Ser riktigt bra ut.
Men önskar att jag inte bara kan se vilka som postat utan även titel och ev. tavla på forumindex's kolumn 'Senaste inlägget'.
Sedan vore det trevligt om man inte hamnade på http://ubuntu-se.org/phpBB3/index.php direkt efter inloggningen när man klickat på besvaraknappen. Känns lite omständligt
.
Men önskar att jag inte bara kan se vilka som postat utan även titel och ev. tavla på forumindex's kolumn 'Senaste inlägget'.
Sedan vore det trevligt om man inte hamnade på http://ubuntu-se.org/phpBB3/index.php direkt efter inloggningen när man klickat på besvaraknappen. Känns lite omständligt

Som tidigare påpekats så ser man enbart namnet på den som postat senaste inlägg i en deltavla och inte en länk till tråden som det borde vara.farmfield skrev:Hur menar du?pun skrev:Att man inte kan följa sista tråden i en forumtavla är en "tyngre" bug.

- farmfield
- Kontakt:
Hmm, det är en liten pil bakom namnet som går till sista inlägget, eller missförstår jag dig?pun skrev:Som tidigare påpekats så ser man enbart namnet på den som postat senaste inlägg i en deltavla och inte en länk till tråden som det borde vara.farmfield skrev:Hur menar du?pun skrev:Att man inte kan följa sista tråden i en forumtavla är en "tyngre" bug.
Om du missat pilen kan jag hålla med om att den är sanslöst minimal, hehe...
- xtr3m3
Jag har sett den minimala pilen
Dock tycker jag att man borde se sista inlägget + vem som skrivit sist och inte som det är nu att man bara ser vem som skrivit

Dock tycker jag att man borde se sista inlägget + vem som skrivit sist och inte som det är nu att man bara ser vem som skrivit

Pun kanske menade att man inte ser trådtiteln, dvs VAD personen svarat på.
- ajja
- Kontakt:
Det är han (Pun alltså) inte ensam om att mena.Xcore skrev:Pun kanske menade att man inte ser trådtiteln, dvs VAD personen svarat på.
Ett knep som jag använder i mina phpBB forum.
Ta den här länken och bokmärk den
http://www.ubuntu-se.org/phpBB3/search. ... ive_topics
Använd tangentbordet för att fälla ned bokmärkesmenyn (Alt+B)
Sätt "0" eller liknande framför Bokmärkesnamnet.
Tryck bara Alt+B och på 0 för att läsa de senaste inläggen.
Ta den här länken och bokmärk den
http://www.ubuntu-se.org/phpBB3/search. ... ive_topics
Använd tangentbordet för att fälla ned bokmärkesmenyn (Alt+B)
Sätt "0" eller liknande framför Bokmärkesnamnet.
Tryck bara Alt+B och på 0 för att läsa de senaste inläggen.

Det blir en smula förvirrande när man bara ser ett namn utan att veta vad han/hon svarat på.ajja skrev:Det är han (Pun alltså) inte ensam om att mena.Xcore skrev:Pun kanske menade att man inte ser trådtiteln, dvs VAD personen svarat på.
Jo den var ju inte alldeles självklar att följa....farmfield skrev: Om du missat pilen kan jag hålla med om att den är sanslöst minimal, hehe...

Klar bugstämpel på pilskrället..! Måste vara bättre att ha det som förut
- farmfield
- Kontakt:
Aah, då är jag med. Men det är väl inte mer avancerat än att vi ser till att lösa det.xtr3m3 skrev:Jag har sett den minimala pilen![]()
Andra problem eller idéer ni har? Alla förslag mottages tacksamt...

-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Blev förvånad över att forumet helt plötsligt såg annorlunda ut när jag kom hit ikväll. Såg att forum-stilen hade ändrats från mitt val (subsilver2) till Serenity Purple i min profil. Nu har jag ändrat tillbaka till subsilver2 igen för det är vad jag är van vid (från diverse phpbb2-forum).
Jag tycker inte att det är helt lyckat att ni ändrar forumstil för redan registrerade användare som mig själv. Vi kan väl få välja att ändra stil från den vi har valt i vår profil till Serenity Purple om vi själva vill. Att ha det som default-stil för besökare eller default-alternativ när man registrerar sig är däremot ok tycker jag.
Jag tycker inte att det är helt lyckat att ni ändrar forumstil för redan registrerade användare som mig själv. Vi kan väl få välja att ändra stil från den vi har valt i vår profil till Serenity Purple om vi själva vill. Att ha det som default-stil för besökare eller default-alternativ när man registrerar sig är däremot ok tycker jag.
- xtr3m3
Christian Johansson skrev:Blev förvånad över att forumet helt plötsligt såg annorlunda ut när jag kom hit ikväll. Såg att forum-stilen hade ändrats från mitt val (subsilver2) till Serenity Purple i min profil. Nu har jag ändrat tillbaka till subsilver2 igen för det är vad jag är van vid (från diverse phpbb2-forum).
Hade då inte ändrats åt mig. Jag ändrade själv. Lite ombyte förnöjer även om det är ovant i början. Samma med knapparna i fönsterlisten. Men nu har jag vant mig vid att dom sitter på vänster sida

-
Jaså, konstigt att det hade ändrats för mig men inte för dig.xtr3m3 skrev: ...
Hade då inte ändrats åt mig. Jag ändrade själv. Lite ombyte förnöjer även om det är ovant i början. Samma med knapparna i fönsterlisten. Men nu har jag vant mig vid att dom sitter på vänster sida
- CryingFreeman
Jag tycker att det är alldeles utmärkt att ändra för redan registrerade användare. Det är viktigt att forumutseendet stämmer överens med resten av siten. Vill man sen ändra tillbaka och ha allt som man är van vid och vägra lära sig något nytt, so be it.
Ingen större åtgärd.
En fundering bara. Jag får för mig att tidsangivelsen för inläggen hör till inlägget nedan istället för till inlägget ovan. För mig personligen hade det ökat läsbarheten att ha den avdelningen högst upp, precis under den tjocka lila linjen. Men det kanske är tycke och smak.
En annan fundering; var är Wikin?
annars är det bara ALL PRAISE.

En fundering bara. Jag får för mig att tidsangivelsen för inläggen hör till inlägget nedan istället för till inlägget ovan. För mig personligen hade det ökat läsbarheten att ha den avdelningen högst upp, precis under den tjocka lila linjen. Men det kanske är tycke och smak.
En annan fundering; var är Wikin?
annars är det bara ALL PRAISE.