Problem med inloggning i CLI-browsers

Här behandlar vi program för Internet och kommunikation; webbläsare, chatt-program, filöverföring osv.
Användarvisningsbild
junkyhlm
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Problem med inloggning i CLI-browsers

Inlägg av junkyhlm »

Jag försöker komma på en lösning till att administrera mitt cisco modem/router via ssh och har insett att CLI-browsers är en smart lösning. Nu kommer mitt problem dock. Jag kan inte logga in, varken med "Elinks", "links2" eller "lynx". Jag kommer till login-sidan, fyller i lösenord, trycker på "login" och sidan laddas bara om utan att jag blir inloggad. TRodde det var struld med cookies tidigare men efter att ha testat lynx och dess smidiga cookie-hantering så har jag insett att det måste vara nåt annat fel.
Jag har även testat att logga in på andra sidor (facebook bl.a.) med samma rasultat. Är det nån inställning jag missat eller går det helt enkelt inte att logga in med CLI-webbläsare?
When the going gets weird, the weird turn pro.
Hunter S. Thompson
Användarvisningsbild
cthulhu

Re: Problem med inloggning i CLI-browsers

Inlägg av cthulhu »

Elinks funkar perfekt pa http://www.gmail.com och aven pa denna sidan, men inte pa mitt hotmail.com
I elinks fall sa cachar den sidorna sa nar du loggar in pa denna sidan sa maste du trycka Ctrl+R for att lasa om den med din nya "inloggade" status, annars ser det ut som att du inte ar inloggad.*

*Tog ett tag for mig att fatta det, holl pa att bli tokig ett tag, kunde logga in 10 ggr i rad och nar man klickar pa "egna" uppe i Visa inlagg, sa kom man tillbaka till inloggningsfonstret, men som sagt, Ctrl+R gjorde susen!
Användarvisningsbild
junkyhlm
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av junkyhlm »

Hmm, jag fick det inte att fungera i Elinks med <ctrl-r>. Kan det vara nåt med router-login'en som cli-browsers inte stödjer?
When the going gets weird, the weird turn pro.
Hunter S. Thompson
Användarvisningsbild
cthulhu

Inlägg av cthulhu »

Funkar denna sidan med Elinks? Det skall den nämligen.
Skriv svar

Återgå till "Internet"