Någon som har erfarenheter av lightspark (Flash ersättare)?

Här behandlar vi program för Internet och kommunikation; webbläsare, chatt-program, filöverföring osv.
Ulthwen
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Någon som har erfarenheter av lightspark (Flash ersättare)?

Inlägg av Ulthwen »

Någon som har provat http://sourceforge.net/apps/trac/lightspark i 64-bitars miljö och kan dela med sig av erfarenheter?

32-bitars flash som tenderar till att käka flera hundra mb minne för att inte tala om 100% CPU på alla kärnor skulle jag mer än gärna vilja bli av med.
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Re: Någon som har erfarenheter av lightspark (Flash ersättar

Inlägg av Hund »

Det fungerar på YouTube. På andra sidor har det inte fungerat alls. På tuben fungerar det okej, det går absolut inte att göra något mer än att spela videon, dvs jag kan inte ändra kvalité etc. Men det är bättre än ingenting för mig som vägrar använda Adobe Flash Player, av flera orsaker.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Användarvisningsbild
farmfield
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

Utanför ämnet:
Hund skrev:Utanför ämnet: Det fungerar på YouTube. På andra sidor har det inte fungerat alls. På tuben fungerar det okej, det går absolut inte att göra något mer än att spela videon, dvs jag kan inte ändra kvalité etc. Men det är bättre än ingenting för mig som vägrar använda Adobe Flash Player, av flera orsaker.
Utanför ämnet:
Erkänn nu, du har inte listat ut hur man installerar det på Arch... Ingen fara Hund, jag respekterar dig nästan ändå... ;) ;D
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

farmfield skrev:Utanför ämnet:
Hund skrev:Utanför ämnet: Det fungerar på YouTube. På andra sidor har det inte fungerat alls. På tuben fungerar det okej, det går absolut inte att göra något mer än att spela videon, dvs jag kan inte ändra kvalité etc. Men det är bättre än ingenting för mig som vägrar använda Adobe Flash Player, av flera orsaker.
Utanför ämnet:
Erkänn nu, du har inte listat ut hur man installerar det på Arch... Ingen fara Hund, jag respekterar dig nästan ändå... ;) ;D
Arch har varit klok nog att ta bort 64-bit versionen av Adobe Flash Player ur repon. :)
The flashplugin has a critical vulnerability[1] in version 10.0.45.2 which is fixed in 10.1.53.64. Unfortunately, Adobe released this version for i686 only and the x86_64 port was discontinued[2] leaving the x86_64 package vulnerable. Because of that, we cannot build an updated version for x86_64. While we considered pulling the x86_64 package from our repositories, for now we will leave it up to our users to remove it or keep it installed.
http://www.archlinux.org/news/501/
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Användarvisningsbild
pun
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av pun »

Hund skrev: Arch har varit klok nog att ta bort 64-bit versionen av Adobe Flash Player ur repon. :)
The flashplugin has a critical vulnerability[1] in version 10.0.45.2 which is fixed in 10.1.53.64. Unfortunately, Adobe released this version for i686 only and the x86_64 port was discontinued[2] leaving the x86_64 package vulnerable. Because of that, we cannot build an updated version for x86_64. While we considered pulling the x86_64 package from our repositories, for now we will leave it up to our users to remove it or keep it installed.
http://www.archlinux.org/news/501/
Jo Debian/Ubuntu har väl varit ännu klokare och aldrig haft 64 bitarsversion i sina repos eftersom den bara fanns som utvecklingsversion från Adobe Labs..... >:D

Klart OT hursomhelst.............. :P

Jag har inga problem med Flash och det är ju bara att prova Lighstpark för hugade spekulanter.... ;)

https://launchpad.net/~sssup/+archive/sssup-ppa

--
Skriv svar

Återgå till "Internet"