Byta tema/utseende på "inloggningen" [LÖST]

Mjukstarta här!
Kategoriregler
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
Tisu
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Byta tema/utseende på "inloggningen" [LÖST]

Inlägg av Tisu »

Har försökt med detta då jag sett en del snygga sådana på internet, men hur jag än letar kan jag nu bara byta bakgrundsbilden där.

Använder jag "Art Maneger" finns det flera, men knappen installera är gråmarkerad, dvs, jag kan endast ladda ner filen, men vet inte hur jag installerar den.
Senast redigerad av 1 Tisu, redigerad totalt 5 gånger.
Användarvisningsbild
farmfield
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Re: Byta tema/utseende på "inloggningen"

Inlägg av farmfield »

Tisu skrev:Har försökt med detta då jag sett en del snygga sådana på internet, men hur jag än letar kan jag nu bara byta bakgrundsbilden där.

Använder jag "Art Maneger" finns det flera, men knappen installera är gråmarkerad, dvs, jag kan endast ladda ner filen, men vet inte hur jag installerar den.
Helt annat 'system' för uppstart iom. Ubuntu 10.04 så de teman som ligger på Gnome-Art och i Art Manager fungerar inte med det nya systemet... :(

(har f*n glömt vad 'systemet' heter, sry, och är på landet sittandes på momsens Windows-burk... Men det finns info om teman till detta i forumet, nånstans...)
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av vulfgar »

Det finns en del tips i den här tråden http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=43362 kolla hela tråden innan du ändrar.
Det är möjligt att det kommit någon bättre lösning för detta, jag har inte testat detta sen karmic så jag har lite dålig koll.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
friTTe81
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Kontakt:

Inlägg av friTTe81 »

Vet att det fungerar väldigt smidigt med Ubuntu Tweak, kan du ändra ikon samt bakgrundsbild.
Och en hel del annat också.
Tisu
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av Tisu »

"Löste" det genom att skriva:

Kod: Markera allt

sudo cp /usr/share/applications/gnome-appearance-properties.desktop /usr/share/gdm/autostart/LoginWindow

och sedan logga ut, och där kunde jag installera olika teman (men bara samma som till OS). Sedan skriver man detta för att låsa.

Kod: Markera allt

sudo unlink /usr/share/gdm/autostart/LoginWindow/gnome-appearance-properties.desktop
Men det är lite tråkigt att man bara kunde använda OS-teman när man tydligen i tidigare versioner hade speciella teman för inloggningen.
Användarvisningsbild
SlamsornasKung
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Byta tema/utseende på "inloggningen" [LÖST]

Inlägg av SlamsornasKung »

Ändrade till [LÖST] i rubriken.

Bästa hälsningar,

SK
HP NC2400 - Ubuntu 10.04 • Fujitsu Siemens AmiloM7400 - Arch Linux • HP/Compaq Mini 110C - Ubuntu 10.04
CryingFreeman skrev:[…] Ubuntu är och förblir en meritokrati, inget demokratiskt experiment där alla får säga vad som helst till vem som helst, hur som helst.
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren"