Hjälp ingen firefox
Kategoriregler
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
-
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Hjälp ingen firefox
Efter uppdatering idag så har den slutat att fungera.
firefox startar inte alls
när jag stänger datorn så kommer följande:
firefox-bin svarar inte
någon som kan hjälpa mig?
firefox startar inte alls
när jag stänger datorn så kommer följande:
firefox-bin svarar inte
någon som kan hjälpa mig?
- Pink Panther
Re: Hjälp ingen firefox
Du har bankID installerat? Det är ett påstående.
"Pavel har rätt utan någon form av tvekan från min sida nu. Jag sitter nu och skriver det här raderna i Firefox efter att tagit bort bankID. Ta bort bankID och problemen försvinner. Firefox startar normalt utan problem. Men nu är frågan: Vem skall åtgärda det här problemen? Som jag ser på frågan är det bankID".
Källa är: http://ubuntu.se/showthread.php/11091-f ... inte/page5
//PP
"Pavel har rätt utan någon form av tvekan från min sida nu. Jag sitter nu och skriver det här raderna i Firefox efter att tagit bort bankID. Ta bort bankID och problemen försvinner. Firefox startar normalt utan problem. Men nu är frågan: Vem skall åtgärda det här problemen? Som jag ser på frågan är det bankID".
Källa är: http://ubuntu.se/showthread.php/11091-f ... inte/page5
//PP
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Linux Mint 18 Sarah
-
Samma problem här.
Problemet orsakas av Nexus Personal (bankid säkerhetsprogram) eller någon ny förändring i Firefox 3.6.6 som kommer i konflikt med Nexus Personal.
Så fort jag startat Nexus Personal så vill inte Firefox starta. Den ligger aktivt i minnet. firefox och firefox-bin. Man måste avsluta dessa två processer.
Jag löste det tillfälligt genom att gå in i .mozilla/firefox och ta bort både profiles.ini och den profilmapp som ligger där.
Sedan startar firefox. Dock måste man ha backup på sina bokmärken för de försvinner om man tar bort firefox profilen. Samt eventuella
inställningar man gjort i firefox.
Denna procedur verkar vara nödvändig så fort man startat bankid programmet.
Frågan är ju som sagt vem som skall lösa problemet? Undrar om skaparna av bankid programmet har fått reda på att detta strul har
uppkommit. Lär vara många som får strul nu. Jag har fått det på samtliga av mina maskiner där jag uppgraderat till firefox 3.6.6.
Problemet orsakas av Nexus Personal (bankid säkerhetsprogram) eller någon ny förändring i Firefox 3.6.6 som kommer i konflikt med Nexus Personal.
Så fort jag startat Nexus Personal så vill inte Firefox starta. Den ligger aktivt i minnet. firefox och firefox-bin. Man måste avsluta dessa två processer.
Jag löste det tillfälligt genom att gå in i .mozilla/firefox och ta bort både profiles.ini och den profilmapp som ligger där.
Sedan startar firefox. Dock måste man ha backup på sina bokmärken för de försvinner om man tar bort firefox profilen. Samt eventuella
Frågan är ju som sagt vem som skall lösa problemet? Undrar om skaparna av bankid programmet har fått reda på att detta strul har
uppkommit. Lär vara många som får strul nu. Jag har fått det på samtliga av mina maskiner där jag uppgraderat till firefox 3.6.6.
-
hur gör man för att återgå till den version av firefox man hade före uppdateringen??
har fel på evolution också, den startar men inte mer
fel vid genererar meddelandelista
har fel på evolution också, den startar men inte mer
fel vid genererar meddelandelista
- Pink Panther
1. Någon måste skriva en felanmälan till Nexus.pcteknikern skrev:Samma problem här.
2.På minus sidan, det är semestertider. Det kan dröja med eventuell åtgärd från Nexus.
3. Men det måste åtgärdas nu. Inte om fyra/fem veckor.
//PP
Linux Mint 18 Sarah
Linux Mint 18 Sarah
-
Jag lyckades starta firefox 3.6.6
Letade upp firefox 3.6.6 efter att loggat in som rot, klickade på deras ikon och så startade firefox 3.6.6 dock utan bockmarks men dom hade jag en ny kopia på så nu funkar allt även alla tillägg m.m.
Men nu kommer jag inte ihåg var jag fann den jag startade med. något tips var????
Edit: den fanns i /user/share/applications/ och då startar firefox inloggad som root hur ändrar man?
Letade upp firefox 3.6.6 efter att loggat in som rot, klickade på deras ikon och så startade firefox 3.6.6 dock utan bockmarks men dom hade jag en ny kopia på så nu funkar allt även alla tillägg m.m.
Men nu kommer jag inte ihåg var jag fann den jag startade med. något tips var????
Edit: den fanns i /user/share/applications/ och då startar firefox inloggad som root hur ändrar man?
- Pink Panther
Nej! Nu är det bra. Så skall du inte behöva göra. Logga in som rot. Nu tar du bort bankID och använder Firefox normalt. Du använder dig av terminalen ta reda på vilken version du har av bankID.starwolf skrev:Jag lyckades starta firefox 3.6.6
Kod: Markera allt
cd /usr/local/lib/personal
Kod: Markera allt
sudo ./install.<installerad version>.sh u
//PP
Linux Mint 18 Sarah
Linux Mint 18 Sarah
-
nej då får jag ett hel..s massa jobb med att få nexus att fungera, det måste finnas enklare sätt.
kanske kan man säkerhets kopiera certfikaten i nexus?
kanske kan man säkerhets kopiera certfikaten i nexus?
-
lurad igen det funkar inte
-
lurad igen det funkar inte heller.
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ta bort linuxvarianten av nexus tills vidare , kör nexus med firefox under Wine! ,det funkar till 99% och kan användas tills problemet är löst
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Oh, det var ju ett bra tips! Hur gör man då? Bara o ladda ner som vanligt, man tar bara Windows versionerna? Och installerar med Wine då