Hejsan.
Jag tänkte äntligen ta och installera Lucid på datorn. Saken är den att jag vill ha kvar listan över blockad reklam i AdBlock, historiken och bokmärkena. Däremot vill jag inte ha med alla inloggningsnamn. Vilka filer är det jag ska spara och hur hittar jag var inloggningsnamnen sparas till olika sidor så jag kan radera endast en del?
Ta med Firefoxinställningar vid nyinstallation [LÖST]
- Lao Tzu
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Ta med Firefoxinställningar vid nyinstallation [LÖST]
Senast redigerad av 1 Lao Tzu, redigerad totalt 29 gånger.
"Hennes skithus är som min toalett." - Anna Anka
(&?)
(&?)
- Kirill
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
- Kontakt:
Re: Ta med Firefoxinställningar vid nyinstallation
Gällande adblock överlåter jag till andra som kör med det!Lao Tzu skrev:Hejsan.
Jag tänkte äntligen ta och installera Lucid på datorn. Saken är den att jag vill ha kvar listan över blockad reklam i AdBlock, historiken och bokmärkena. Däremot vill jag inte ha med alla inloggningsnamn. Vilka filer är det jag ska spara och hur hittar jag var inloggningsnamnen sparas till olika sidor så jag kan radera endast en del?
För bokmärken trycker du bara på "Bokmärken -> Ordna bokmärken -> Importera och säkerhetskopiera -> Exportera till HTML
För sparade lösenord osv använder du dig utav -> https://addons.mozilla.org/sv-SE/firefox/addon/2848/ Installera sen hittar du den under "Redigera -> Inställningar -> Säkerhet -> Import/Export passwords." Exportera dina lösenord och sen när du sitter på nya Lucid så installerar du om addonet och importera dem. Sen kan du rensa listan utöver det

Webmaster för
Cracker.se Linux, IT-säkerhet, Mac & Boxee Box!
Mina guider
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=19&t=56551
Cracker.se Linux, IT-säkerhet, Mac & Boxee Box!
Mina guider
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=19&t=56551
- Lao Tzu
En klar. Två kvar. Tack och bock.
Det är alltså inte lösenorden utan namnen jag vill spara. Som när jag ska logga in här skriver jag första gången hela "Lao Tzu". Nästa gång har det sparats så när jag trycker på 'L' kommer det ju upp en scrollista där jag kan välja "Lao Tzu". Det är dessa jag vill spara en del av men inte alla.
Det är alltså inte lösenorden utan namnen jag vill spara. Som när jag ska logga in här skriver jag första gången hela "Lao Tzu". Nästa gång har det sparats så när jag trycker på 'L' kommer det ju upp en scrollista där jag kan välja "Lao Tzu". Det är dessa jag vill spara en del av men inte alla.
(&?)
(&?)
- Lao Tzu
Jag gjorde det enkelt för mig. Efter en stunds letande hittade jag en guide för hur man kan kopiera alla inställningar (kopiera firefoxmappen i .mozilla-mappen) på så sätt kom all historik och blocklistan och allt sånt med. Dock letar jag fortfarande efter ett smidigt sätt att radera vissa inloggningsnamn.
(&?)
(&?)
-
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
- Kontakt:
Vet inte riktigt hur det funkar i Firefox men, på mitt Chromium har man val att man kan synkronisera mot google.
Borde kanske finnas något liknande till FF.
Annars verkar du gjort det smidigt med mappflytten
Borde kanske finnas något liknande till FF.
Annars verkar du gjort det smidigt med mappflytten

- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Det brukar funka genom att trycka Shift + Del för dom som ska bort. Kan förstås vara jobbigt om det är väldigt många.Lao Tzu skrev:Jag gjorde det enkelt för mig. Efter en stunds letande hittade jag en guide för hur man kan kopiera alla inställningar (kopiera firefoxmappen i .mozilla-mappen) på så sätt kom all historik och blocklistan och allt sånt med. Dock letar jag fortfarande efter ett smidigt sätt att radera vissa inloggningsnamn.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

- Lao Tzu
Ah, tackar! Det är inte fler än att det är en utmärkt lösning.
(&?)
(&?)