Hej,
jag installerade Abiword och medan jag hade det valde jag att öppna några filer genom att högerklicka på några filer och välja öppna med Abiword.
Nu har jag avinstallerat Abi men det finns ändå kvar i högerklicksmenyn-öppna med.
Hur redigerar man denna?
SV: Högerklick öppna med
- mcNisse
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Jag kan tänka mig ett par saker du kan prova
Prova att starta om GNOME/KDE. En fil som tas bort kan ha använts av ett program (GNOME/KDE i detta fallet) och då försvinner inte filen förrän programmet avslutats.
Ta bort abiword med purge flaggan. Konfiguration kan ligga kvar när man "bara" tar bort ett paket.
Prova att starta om GNOME/KDE. En fil som tas bort kan ha använts av ett program (GNOME/KDE i detta fallet) och då försvinner inte filen förrän programmet avslutats.
Ta bort abiword med purge flaggan. Konfiguration kan ligga kvar när man "bara" tar bort ett paket.
KDE 4.5 SC är ute i det fria!!! Tjoho
Stagnation is good for nobody - after all if you don't progress you end up with gnome
Stagnation is good for nobody - after all if you don't progress you end up with gnome
Vad är purge flaggan?
/Jan
/Jan
- Bossieman
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
- Kontakt:
Gå till en textfil som öppnas med abiword, högerklicka på den och välj egenskaper. Välj därefter fliken "öppna med" och markera det "döda" programmet och välj ta bort.
* Detta meddelande har granskats av FRA *
* Detta meddelande har granskats av FRA *