Kod: Markera allt
sudo start networking
sudo start network-interface eth0
mcNisse skrev:Testa att starta nätverket själv. Kanske starta om (restart eller stop följt av start)eller testa att dra upp interfacet självKod: Markera allt
sudo start networking
CryingFreeman skrev:[…] Ubuntu är och förblir en meritokrati, inget demokratiskt experiment där alla får säga vad som helst till vem som helst, hur som helst.
Istället för att posta två trådar om samma problem så fogar jag ihop dem på rätt ställeAinigma skrev:Vet ej om den tidigare tråden låg i fel forum så nu postar jag den här också: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.p ... 49#p396149
Om det är någon duktig som kan hjälpa så är det mycket, mycket uppskattat.
Jag har dynamiskt ip, mobilt bredband, en ifconfig gav följande i terminalen:Hur ser din uppställning gällande nätverk ut? Har du dynamiskt eller statiskt IP från din ISP?
Du har rätt där, "jag tänkte inte på det". (man skulle bli tvungen att flytta paket från annan dator (eller ladd ner via LiveCD) eller chroota, men det är krångligare än nyinstallation)Sen förstår jag inte hur du menar att jag ska kunna ominstallera något då inte nätverket fungerar, det blir ju moment 22.
Illa. Stop/waiting betyder att nätverket är avstängt. hm. Ingen större nyhetAinigma skrev:mcNisse skrev:Testa att starta nätverket själv. Kanske starta om (restart eller stop följt av start)eller testa att dra upp interfacet självKod: Markera allt
sudo start networking
På första kommandot fick jag: "networking stop/waiting" på det andra fick jag "start: Env must be KEY=VALUE pairs"
![]()
![]()