Oj, jodå, vi såg och hörde många bra band. Vissa band som jag aldrig lyssnat på tidigare som lät riktigt bra är Katatonia och Coheed &Cambria (kan dock aldrig lära mej det sista bandnamnet

) Några band som jag inte varit intresserad när jag hört dom tidigare av men som lät riktigt bra live, tex Sonic Syndicate och Soulfly.
Nile var dock en stor besvikelse. Jag har hört studioinspelningar där dom låter bra så jag var väldigt intresserad av dom, men live var dom helt meningslösa. Alldeles för mycket trummor och bas, det gick inte ens att ana att det finns gitarrer och sång, inte ens om man gick en bra bit bort från den scenen där dom uppträdde. Avstånd är ju annars ett bra sätt att få bättre ljud, har jag märkt. Det låter ofta ganska kasst nära scenen.
Sen slappade vi lite och strölyssnade medan vi åt och gick runt bland stånden osv. Mycket som lät bra, men jag minns ju inte allt.
Inflames var mäktiga och mellansnacket var klart bra. Det blir väl kanske också lite extra när dom är på hemmaplan, fast jag kan iofs inte jämföra, har aldrig sett dom live tidigare. Skulle fö önska att Slayer kom hit, vill ju så gärna se dom live...