En "Hombre" gör smarta saker för Ubuntu användare.

Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Kategoriregler
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Användarvisningsbild
Pink Panther
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

En "Hombre" gör smarta saker för Ubuntu användare.

Inlägg av Pink Panther »

En "Hombre" gör smarta saker för Ubuntu användare. Jag var tvungen att testa under två veckor. Jag vågade inget annat för att inte bli sågad. Många av applikationerna kan installeras separat. Men jag personligen föredrar att använda nya versionen av Bs-ubuntu 0.8.2 för Ubuntu eller om du kör Mint Bs-ubuntu 0.8.2 También para Linux Mint 9 Isadora. Användaren väljer själv med en markering sina personliga val. Nyaste skapelsen av "Hombre" är MarTV 0.1, Radio y Tv Online. När det gäller media är han mycket duktig. Han är duktig på det mesta.

Vad sägs om Sources-Apticons English som är guld för mig. Som bara visar på "Hombre:s" kapacitet. Att det är kodat rätt och noggrant är väsentligt. Det har han lyckats med. Ett mycket nyttigt verktyg om du har kunskapen. Markera aldrig något om du inte förstår innebörden och följderna av ditt val. Det går att installera ett antal applikationer separat.

Sopcast paketet/skapelsen är en kombination av Gsopcast och Gmlive. Mycket bra. Det har förbättrat min upplevelse och intryck av SopCast som ett alternativ.

Allt detta och mycket mer kan du installera med Bs-ubuntu 0.8.2 för Ubuntu.

Jag länkar till utvecklarens blogg http://apticon.wordpress.com/ du kan översätta sidan med Google till svenska. Det fungerar alldeles utmärkt. Applikationerna finns naturligtvis på diverse andra sidor också. Men vill användaren följa de senaste nyheterna är bloggen ett bra alternativ.

//PP
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Användarvisningsbild
Pink Panther

Re: En "Hombre" gör smarta saker för Ubuntu användare.

Inlägg av Pink Panther »

Sopcast paket av hombre, ( Slang. A man; a fellow ).

http://apticon.wordpress.com/2010/05/23 ... jadirecta/

Pågående nu Tanzania - Brazil, vänskaps/träningskamp inför VM http://www.rojadirecta.org/ ;)

//PP
Linux Mint 18 Sarah
Användarvisningsbild
Dagon^

Inlägg av Dagon^ »

Kanon!
JAG ÄR INTE FADDER LÄNGRE
Användarvisningsbild
Pink Panther

Inlägg av Pink Panther »

Nu för alla som inte är intresserade av sport. Ett problem är att hitta adresser som sänder intressanta program med utmärkt eller mycket bra kvalitet. Om vi säger så här att du söker efter "Tzopcast web player". Det är en beta, ( live ) som aldrig blir färdig men adresserna uppdateras alltid. Allting är på engelska, med text på främmande språk. Live "Tzopcast web player" är inte de vi är intresserade av. Det var adresser vi söker? Eller? ;D ;D

//PP
Linux Mint 18 Sarah
Användarvisningsbild
Pink Panther

Inlägg av Pink Panther »

Kvällens träningskamp inför fotbolls-VM på Rojadirecta Spanien-Polen, 22.00. Tidigare idag har Portugal vunnit sin tränings match mot Moçambique komfortabelt och utan ansträngning 3-0.

http://www.rojadirecta.org/

//PP
Linux Mint 18 Sarah
Användarvisningsbild
pun
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av pun »

"Hombre"..... ??? ??? ???
Användarvisningsbild
Pink Panther

Inlägg av Pink Panther »

pun skrev:"Hombre"..... ??? ??? ???
Hombre, det spanska ordet för "man", en man, en karl och används ibland informellt på engelska.

//PP
Linux Mint 18 Sarah
Användarvisningsbild
Pink Panther

Inlägg av Pink Panther »

Nattens händelser för alla som har en tidig semester. Rojadirecta bjuder på NHL slutspelt Chicago - Philadelphia, klockan 02.00. Jag såg förra matchen. Många tycker att det är bra Ishockey i elitserien. Men ett faktum är många spelare i elitserien inte platsar i ett NHL-lag de är för långsamma. Det är visserligen en liten rink. Men jag lovar det går undan, ibland hinner man inte med. Då återstår reprisen. ;D

//PP
Linux Mint 18 Sarah
Användarvisningsbild
fingal12

Inlägg av fingal12 »

tja det hade väl varit kul om man hade kunnat ladda ner den, men det är helt lönlöst, får hela tiden till svar att min client inte har rättighet. Så tills vidare
så skippar jag det programmet, tyvärr. 8)
Användarvisningsbild
Pink Panther

Inlägg av Pink Panther »

fingal12 skrev:tja det hade väl varit kul om man hade kunnat ladda ner den, men det är helt lönlöst, får hela tiden till svar att min client inte har rättighet. Så tills vidare
så skippar jag det programmet, tyvärr. 8)
Jag det var illa men det är nog tyvärr något som bara berör din client. Jag laddade precis ner nya EveInstaller 0.9 som kom idag för ett test. ;D ;D

//PP
Linux Mint 18 Sarah
Användarvisningsbild
fingal12

Inlägg av fingal12 »

Ok men vilken webbläsare kan jag då använda, får samma fel i både firefox och opera ???
Användarvisningsbild
Pink Panther

Inlägg av Pink Panther »

fingal12 skrev:Ok men vilken webbläsare kan jag då använda, får samma fel i både firefox och opera ???
Ärligt talat vet jag inte vad ditt problem är. Jag har tre, Firefox, Opera och Chromium och för mig spelar det absolut ingen roll vilken av dessa jag använder. ??? ::)

//PP
Linux Mint 18 Sarah
Användarvisningsbild
fingal12

Inlägg av fingal12 »

Har försökt hitta det på någon annan sida men misslyckats med det :'( .
Har du möjlighet att lägga upp den någonstans där man kan komma åt det?
Användarvisningsbild
Pink Panther

Inlägg av Pink Panther »

fingal12 skrev:Har försökt hitta det på någon annan sida men misslyckats med det :'( .
Har du möjlighet att lägga upp den någonstans där man kan komma åt det?
Kan du avvakta lite. Jag ser att han ändrat ganska mycket i bloggen. Det är möjligt att du haft otur och försökt precis när förändringar har ägt rum. Vad du behöver är nya EveIntaller du får det snyggt paketerat i en applikation. Han har nu paketerat applikationen i en .deb fil. Han har fått rapporter om att det inte funkar för alla. Det är fortfarande så för mig "error" även om han nu har försökt förändra/förenkla installationen via en .deb fil. Är där någon som testar och ser vad som är fel och har en lösning. Vill ni då kontakta upphovsmannen via bloggen http://apticon.wordpress.com/

"Reports error when installing the program with apticons EveIntaller I posted the program now in packages .Deb that solve the installation error". ??? ???

//PP
Linux Mint 18 Sarah
Användarvisningsbild
fingal12

Inlägg av fingal12 »

Ok jag väntar. 8)
Användarvisningsbild
Pink Panther

Inlägg av Pink Panther »

Jag har testat nu. Jag fick "EveInstaller" den spanska .deb versionen att fungera. Men inte den engelska .deb. Men det spelar egentligen ingen roll. Det är så tydligt ändå hur EveInstaller fungerar och vad det är för applikationer du får tillgång till och kan installera.

Jag installerade Office live, fungerar Office live bara i Internet Explorer. När jag skall skapa ett Office dokument får jag upp en röd sida och någon varning om något ogiltligt/farligt certifikat :o ??? ???

//PP
Linux Mint 18 Sarah
Användarvisningsbild
fingal12

Inlägg av fingal12 »

Varken den engelska samt spanska version fungerar för mig :(
Användarvisningsbild
Pink Panther

Inlägg av Pink Panther »

fingal12 skrev:Varken den engelska samt spanska version fungerar för mig :(
Det var tråkigt att inget fungerar för dig tydligen. Men den spanska versionen skall funka utan några problem. Nu är det så att den här tråden ligger under "Experimentverkstad" det är kanske meningen att du inte skall testa. Jag kan inte garantera att de här applikationerna är säkra eller möjligtvis ställer till problem för dig. Om du skall testa bör du vidta åtgärder för att vid mindre lyckad åtgärd, återställa systemet. För mig spelar det ingen roll jag sitter med en testdator. Jag har andra datorer som jag inte leker med. ;) :)

//PP
Linux Mint 18 Sarah
Användarvisningsbild
fingal12

Inlägg av fingal12 »

Har inte haft några problem innan med att följa tipsen här i experimentverkstad tidigare, men den här gången går jag
tydligen bet på det. Det blir nog till att vänta tills det startar stabilt, ev någongång i framtiden.
Programmet har inte ställt till något med min burk i alla fall, och det är jag glad för. 8)

Uppdatering: Den engelska versionen fungerar, men jag måste gå in i mappen som den installerades till för att starta därifrån.
Användarvisningsbild
Pink Panther

Inlägg av Pink Panther »

"Kategoriregler"

"Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar".

"Jag oroar mig mer för att den vid programstart laddar ner script, så det jag gör idag - och som fungerar bra - kan bli osäkert imorgon om scripten förändras... Det var så jag menade..."

Källa: Farmfield http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.p ... 61#p394257

Ja! Det var bra då har han fixat till den engelska versionen efter att jag kontakt vederbörande.

//PP
Linux Mint 18 Sarah
Skriv svar

Återgå till "Experimentverkstad"