Sprara upplösning Nvidia
Kategoriregler
I detta forum diskuterar vi Ubunturelaterade hårdvarufrågor. För allmänna frågor om (fysisk) hårdvara se:
Hårdvara som Hårdvara
I detta forum diskuterar vi Ubunturelaterade hårdvarufrågor. För allmänna frågor om (fysisk) hårdvara se:
Hårdvara som Hårdvara
Sprara upplösning Nvidia
När jag går in på nvidia graphic settings och ändrar till upplösning 1600x1200 så funkar det. men sen när jag startar om datorn så går det tillbaks till 1200x1024. När jag trycker på save to X Configuration File så står det bara "Failed to parse existing X config file '/etc/X11/xorg.conf'!". Vad är felet?
MSI 760GM-E51, 4 gb ram, AMD Phenom x4 980 3,7Ghz Black edition, Nvidia 8400gs 512 mb
Re: Sprara upplösning Nvidia
Prova att starta programmet i en terminal med sudo för du har nog inga skrivrättigheter som vanlig användare.Hyptony skrev:När jag går in på nvidia graphic settings och ändrar till upplösning 1600x1200 så funkar det. men sen när jag startar om datorn så går det tillbaks till 1200x1024. När jag trycker på save to X Configuration File så står det bara "Failed to parse existing X config file '/etc/X11/xorg.conf'!". Vad är felet?
-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Det är för att programmet försöker skriva över filen /etc/X11/xorg.conf och som vanlig användare har du inte tillåtelse att göra det. Starta programmet genom alt+F2 och skriv sedan gksudo nvidia-settings
joltgen skrev:Det är för att programmet försöker skriva över filen /etc/X11/xorg.conf och som vanlig användare har du inte tillåtelse att göra det. Starta programmet genom alt+F2 och skriv sedan gksudo nvidia-settings
Har gjort detta, Får fortfarande samma felmeddelande.
MSI 760GM-E51, 4 gb ram, AMD Phenom x4 980 3,7Ghz Black edition, Nvidia 8400gs 512 mb