har högkonjunkturen börjat?
- per9000
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
- Kontakt:
har högkonjunkturen börjat?
Jag lade just ut en annons om att vi vill ha fler utvecklare till Addiva i en annan tråd och började fundera hur det ser ut på andra "dataföretag" - har ni också brist på folk?
Ni som pluggar: känns det som att ni har jobb att söka eller hur känns det?
När jag blev färdig 2005 sökte jag 43 jobb innan jag fick ett napp - men så var jag dålig på att skaffa kontakter innan examen också...
--
MVH
Per Strandberg
Team Leader Embedded Systems
Addiva Consulting
Ni som pluggar: känns det som att ni har jobb att söka eller hur känns det?
När jag blev färdig 2005 sökte jag 43 jobb innan jag fick ett napp - men så var jag dålig på att skaffa kontakter innan examen också...
--
MVH
Per Strandberg
Team Leader Embedded Systems
Addiva Consulting
Re: har högkonjunkturen börjat?
Jag tycker att det har varit ovanligt enkelt att få tag på sommarjobb i år (går på gymnasiet). De flesta av mina kompisar har numera jobb, så var det inte förra året
- Kirill
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
- Kontakt:
Jag läser till certifierad system- och nätverkstekniker och har precis haft min första LIA... På företaget där jag har min LIA frågade konsultchefen i våra första mailväxlingar att jag skulle tänka på sommarjobb inför vårt möte!
Så för mig gick det från LIA 11 veckor till sommarjobb 7 veckor... Sen hur det ser ut med resten av mina klasskamrater det vettefan
Och då läser jag på yrkeshögskolan 
Så för mig gick det från LIA 11 veckor till sommarjobb 7 veckor... Sen hur det ser ut med resten av mina klasskamrater det vettefan

Webmaster för
Cracker.se Linux, IT-säkerhet, Mac & Boxee Box!
Mina guider
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=19&t=56551
Cracker.se Linux, IT-säkerhet, Mac & Boxee Box!
Mina guider
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=19&t=56551
- per9000
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
- Kontakt:
Jag jobbar som konsult och jag tycker man ser en del annonser för företag som vill ha just konsulter.
/Per
/Per
Förra året var de alla ett år yngre, det spelar också in.m!rage skrev: De flesta av mina kompisar har numera jobb, så var det inte förra året
Att hitta ett jobb är ett helvete. Känner du inte rätt folk är du körd oavsett skola och utbildningar.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Jag har diskuterat det här med att ha rätt kontakter, rätt efternamn, osv. med olika personer, några arbetsgivare och arbetshandledare. Jag verkar bo i den del av Finland, där det spelar störst roll med goda kontakter. Faktum är att jag vid 33 års ålder, med CV, som kan intyga att jag jobbat betydligt mer än varit arbetslös ändå bara haft en enda betald anställning på blygsamma fem veckor, som inte är skaffat mha släkten.
Jobba gratis har jag fått göra hur mycket jag vill, även åt främlingar!
Jag antar att det varierar i Sverige också från plats till plats.

Jag antar att det varierar i Sverige också från plats till plats.
- Ulsak
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
jag har varit arbetslös en månad av 396 månader hittills. Får väl se hur de återståend 168 månaderna blir..
-
- Kontakt:
Jag har nyss blivit anställd på Sibas lager i butiken på kungsgatan
- Grön Göling
- Städsegrön
För att efter ytterligare 168 månader går världen under??Ulsak skrev:jag har varit arbetslös en månad av 396 månader hittills. Får väl se hur de återståend 168 månaderna blir..

En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
I'm not anti-social; I'm just not user friendly.
ursprungligen medlem sedan 20061018
I'm not anti-social; I'm just not user friendly.
ursprungligen medlem sedan 20061018
^Nää då, han ville bara tala om för oss att han är 51 år gammal och tänker pensionera sig år 2024. Så påstår han också att han gick ut i arbetslivet som prick 18 år gammal och antyder att han har eller haft födelsedag här i dagarna. 

- Ulsak
hurra för admins som har koll på matematikkunskaperna! på pricken rätt peetra...fyller år i juli men började jobba innan jag fyllde 18..Peetra skrev:^Nää då, han ville bara tala om för oss att han är 51 år gammal och tänker pensionera sig år 2024. Så påstår han också att han gick ut i arbetslivet som prick 18 år gammal och antyder att han har eller haft födelsedag här i dagarna.