Laddat ner ISO från flera olika ställen.. får olika storlek om jag laddar från olika servrar.. Hittar inga md5sum för ngn ISO ngn stans?? slösat bort en del cd skivor på detta.. De flesta drog igång.. men när det skulle till att börja installera.. nope.. stopp. fel på skivan.. Och ja jag har testat på olika maskiner.. olika cd&dvd-spelare och ja jag har testat de 8 olika ison (ubuntu 10.04) som jag draigt hem.. Några installerade perfekt.. visst.. men det grafiska går inte igång på min maskin som jag vill ha Ubuntu på.. En laptop med VIA Cipset och cpu.. 1 GB ram.. Via chrome grafik..
Nej jag är inte nybörjare på Gnu/Linux system.. kör Slackware på mina 4 servrar och på mina 2 arbets stationer och har hjort så de senaste 10-12 åren.. Men är nyfiken på att köra Ubuntu.. Eftersom det är Debian baserat BRODE det var stabilt och bra.. men .. efter allt detta besvär undrar jag... Är det ngn annan som drabbats av samma problem?
//Spoon
ISO Problem?
- Kirill
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
- Kontakt:
Re: ISO Problem?
Nepp, inte att det ska fela! Och inte att det blir olika storlekar, har du testat att dra hem via torrent då?
Webmaster för
Cracker.se Linux, IT-säkerhet, Mac & Boxee Box!
Mina guider
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=19&t=56551
Cracker.se Linux, IT-säkerhet, Mac & Boxee Box!
Mina guider
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=19&t=56551
Re: ISO Problem?
Med vilket program laddar du ned? Har själv tankat ned ett otal ISOs, utan problem med firefox. Att GUIet inte går igång beror sannolikt på hårdvaran i den vikbara datorn.spoon skrev:Laddat ner ISO från flera olika ställen.. får olika storlek om jag laddar från olika servrar.. Hittar inga md5sum för ngn ISO ngn stans?? slösat bort en del cd skivor på detta.. De flesta drog igång.. men när det skulle till att börja installera.. nope.. stopp. fel på skivan.. Och ja jag har testat på olika maskiner.. olika cd&dvd-spelare och ja jag har testat de 8 olika ison (ubuntu 10.04) som jag draigt hem.. Några installerade perfekt.. visst.. men det grafiska går inte igång på min maskin som jag vill ha Ubuntu på.. En laptop med VIA Cipset och cpu.. 1 GB ram.. Via chrome grafik..
Nej jag är inte nybörjare på Gnu/Linux system.. kör Slackware på mina 4 servrar och på mina 2 arbets stationer och har hjort så de senaste 10-12 åren.. Men är nyfiken på att köra Ubuntu.. Eftersom det är Debian baserat BRODE det var stabilt och bra.. men .. efter allt detta besvär undrar jag... Är det ngn annan som drabbats av samma problem?
//Spoon