Allvarligt Uppdateringsfel
Allvarligt Uppdateringsfel
Tjena, Tänkte att jag skulle uppdatera från 9.10 till 10.04. Såklart hänger sig ju datorn när jag håller påa att hämta uppdateringarna (har ju AMD och det är nåt hårdvarufel på min processor så den hänger sig om den arbetar hårt länge) jaja, tillbaks till problemet: Alltså, den hängde sig i uppdateringen och jag startar in datorn, kör uppdateringshanteraren och den säger att den själv ska köra "Sudo dpkg --configure -a". jag slår in mitt lösen och det händer NADA. Öppnar Synaptic och "Fixa trasiga paket" och när jag trycker på verkställ står det "E: Internal Error, Could not perform immediate configuration (2) on mountall". Vilket jag ej förstår. Alltså när den ska fixa dom trasiga paketen så står det "E: Internal Error, Could not perform immediate configuration (2) on mountall". vad är då felet? dessutom så är x-servern helt knasig. Grafiken har lagt av helt och jag kör på "Low-graphic-mode"
Senast redigerad av 1 Hyptony, redigerad totalt 15 gånger.
MSI 760GM-E51, 4 gb ram, AMD Phenom x4 980 3,7Ghz Black edition, Nvidia 8400gs 512 mb
Re: Allvarligt Uppdateringsfel
Sudo ska vara med litet s
men kör först en
Grafiken fixas troligen med en ominstallation av drivaren.
Kod: Markera allt
sudo dpkg --configure -a
sudo apt-get update
sudo apt-get install --reinstall nvidia-current
- mcNisse
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Läs igenom den här felrapporten
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/lucid ... bug/559582
kommentar 16 har hittat ett sätt att komma runt problemet om du nu har samma problem....
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/lucid ... bug/559582
kommentar 16 har hittat ett sätt att komma runt problemet om du nu har samma problem....
pun skrev:Sudo ska vara med litet s
men kör först enKod: Markera allt
sudo dpkg --configure -a
Grafiken fixas troligen med en ominstallation av drivaren.Kod: Markera allt
sudo apt-get update
sudo apt-get install --reinstall nvidia-current
Har testat allt s'ant. Sudo mountall, etc.
Nr 16's kommentar, den l'a'nken 'a'r trasig. den funkar ej. Har redan testat den och l'a'st d'a'r.
Funderar starkt po att go 'o'ver till Linux Mint.
MSI 760GM-E51, 4 gb ram, AMD Phenom x4 980 3,7Ghz Black edition, Nvidia 8400gs 512 mb
Markera som löst, tack!
Gick över till Linux mint idag och fungerar jättebra
- mcNisse
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Editera din första post.
Jo och det går då alldeles utmärkt att även fråga om Linux Mint eftersom det är Ubuntu 10.04 plus ett antal smarta tillägg.Hyptony skrev:Markera som löst, tack!