Auto restarter

Konfiguration av nätverk, hur man använder Ubuntu som server, och håller sin dator säker
drance

Auto restarter

Inlägg av drance »

Tjena hittat inte något bra ställe för denna tråd men de har med server och göra.
Har sökt runt men hittar inget om hur man gör en restarter (om programmet tex crashar)
Skulle vilja detta program startar vid boot och sen restartas om de crashar någom som kan hjälpa mig?
tack i på förhand

Har server edition
Användarvisningsbild
johanre
Serveradmin
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Auto restarter

Inlägg av johanre »

Det finns olika sätt att lösa problemet. Begränsas egentligen bara av din fantasi... :)

Vilken {server}tjänst försöker du starta om?

/johanre
drance

Inlägg av drance »

Jag söker en tjänst som startar upp programmet om de crashar just nu skriver jag
#!/bin/bash
while true; do ./theforgottenserver; done

och det commandot fungerar endå inte!
Användarvisningsbild
johanre
Serveradmin
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av johanre »

Du skulle t.ex. kunna köra en övervakningstjänst á la Nagios och låta den sköta det. Samtidigt kan det vara lite overkill för endast en tjänst... Men vill du köra ett script så finns det t.ex. : http://www.heritage-tech.net/762/automa ... scripting/
drance

Inlägg av drance »

johanre skrev:Du skulle t.ex. kunna köra en övervakningstjänst á la Nagios och låta den sköta det. Samtidigt kan det vara lite overkill för endast en tjänst... Men vill du köra ett script så finns det t.ex. : http://www.heritage-tech.net/762/automa ... scripting/
är de overkill även fast de är en "server application" typ som att starta en wow server fast det är tibia tar kanske upp till 50% av cpu
Skriv svar

Återgå till "Nätverk, säkerhet och servrar"