Sluta snusa tråden

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Ade

SV: Sluta snusa tråden

Inlägg av Ade »

Har köpt en ny sats med snus. Bara att vänta tills det har stått i ugnen i 24 timmar, sen är det
klart. Ska nog sluta sen. Återkommer när jag behöver erat stöd!
Diamondbeach

Inlägg av Diamondbeach »

Enligt gårdagens Aftonblad skall nikotinfritt snus släppas på marknaden snart.
Då vi står inför ett val. Och öppnar ögonen. Ser vi ett oändligt antal vägar att välja.
Användarvisningsbild
Gurra72
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Kontakt:

Inlägg av Gurra72 »

Nikotinfritt snus har ju funnits ett tag. Onico eller vad det heter. Men då kan man ju lika gärna stoppa Läkerol under läppen :P Billigare och smakar bättre.
Ubuntu.. an ancient african word for - I cant configure Slackware :P
Diamondbeach

Inlägg av Diamondbeach »

Då hade Aftonbladet fel alltså. Hur som hellst så har de recenserat Nikotinfritt snus här också. Rätt skoj att se !! http://www.aftonbladet.se/vss/halsa/sto ... 04,00.html
Då vi står inför ett val. Och öppnar ögonen. Ser vi ett oändligt antal vägar att välja.
choel

Inlägg av choel »

Jag snusar nu, borde kanske sluta. Speciellt nu när jag bor utanför sverige, det är lite svårare att få tag på. Men när behovet är där så löser det sig.
Känner bara att jag måste ha någon ordentlig anledning till att sluta, någon som har tips? de där med att det kostar, canser, osv. får inte mig tillräckligt motiverad för att sluta.
Kan det jävlas, så jävlas det.
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Jag har försökt slutat ett par gånger.
Men efter att ha varit konstant hungrig, nervös, inte kunnat sova, orolig, svettats, förbannad på allt och alla etc och efter ca 2 dagar hade jag snusat 34000 dosor med nickotinfritt snus och flertalet paket cigg så gav jag upp. ;)

Har kommit fram till att snus är för gott för att avatå, det enda som kan få mig att sluta är nog en försämrad hälsa.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Diamondbeach

Inlägg av Diamondbeach »

Själv har man ju aldrig börjat. Men ett knep endel tycker om är att sakta trappa ner intaget till en början. Men som sagt. Det finns nog många individuella trick.
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Diamondbeach skrev: Själv har man ju aldrig börjat. Men ett knep endel tycker om är att sakta trappa ner intaget till en början. Men som sagt. Det finns nog många individuella trick.
Man kan trappa ner på snuset, men man kan inte trappa ner på nikotinet.
Men att trappa ned när man slutar är bara en dum idé tycker jag. :)

Dom som trappar ner drar ju bara ut på det, att ta 5 snusar om dagen eller 2 är ju samma sak, för när du tagit din andra snus är du iaf tillbaka på ruta ett med nikotinet.  ;)
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av vulfgar »

Trappa ner eller sluta tvärt är nog individuellt. Det sägs så om rökning också att man ska sluta tvärt, men när jag slutade så gjorde jag det genom att trappa ner. Det kämpigaste var i början när jag skulle minska till max 1 paket om dan, sedan gick det lättare. Det tog mej 5-6 veckor att sluta och sedan har jag inte ens smakat en cig igen - det var 27 år sen. Jag tror man måste använda den metod man  känner funkar bäst för en själv.
En sak som funkade bra för mej var att tänka att - "imorgon får vi se, men idag ska jag bara röka max x antal cigaretter." Det kändes inte lika oöverstigligt.
Det är förstås möjligt att det funkar annorlunda med snusning, har aldrig provat att snusa.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Okänd

Inlägg av Okänd »

Wulfgar skrev:
Det är förstås möjligt att det funkar annorlunda med snusning, har aldrig provat att snusa.
Mer än när du sover? :P

(bra tips annars, man skall nog inte sätta för stor press på sig själv, det gör att det blir mer "avslappnat" att sluta)
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

DimensionX skrev: Wulfgar skrev:
Mer än när du sover? :P

(bra tips annars, man skall nog inte sätta för stor press på sig själv, det gör att det blir mer "avslappnat" att sluta)

Jag brukar sova med snus ibland, dock bara portion.
Ibland kan man vakna med värsta suget vilket är drygt som bara den, man man tar en snus och sover sedan som ett barn. :)
Okänd

Inlägg av Okänd »

Tur att det är portion, jag somnade ett antal gånger med lös snus inne. Att vakna med hela munnen full med snus var inget vidare.  :D
Diamondbeach

Inlägg av Diamondbeach »

Min faster Anita slutade röka och skröt om hur lätt det var att sluta tvärt !!
Men det visade sig sen att hon i samma veva hade börjat snusa i smyg ha ha..
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Farmor som närmar sig 80, smyger med rökat.
Farfar och hon slutade med rökat för runt 10-15 år sedan.
Eller iaf farfar, men hon vågade inte erkänna att hon inte kunde sluta så hon smyger med det nu.
Vuxna människor.. ;)
Användarvisningsbild
kimjohansson
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Kontakt:

Inlägg av kimjohansson »

Måste vara jättekul att sluta snus/röka/kröka, jag menar, vissa kan ju sluta hur många gånger som helst.!
dyknicke

Inlägg av dyknicke »

Ett litet tips till er som precis slutat/funderar på att sluta. Gurgla er med något starkt munvatten när suget kommer. Fick det tipset när jag slutade för 2 år sedan. Gick omkring och luktade tandkräm i flera månader :) Men det fungerade på mig iaf...

Efter 2 år kan jag faktiskt fortfarande tycka att det luktar jävligt gött, särskilt precis efter en stabbig måltid.. Men det gäller att komma ihåg varför man slutade. I mitt fall var det det grymma beroendet. Jag snusade konstant under min vakna tid och vare sig det åskade/spöregnade eller snöade så fick man palla sig ut och köpa snus om det höll på att ta slut. Värsta knarkarbeteendet....

Lycka till :)

/Nicke
Användarvisningsbild
nicefinger
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av nicefinger »

Usch .. jag sov inte på tre dygn den gången jag försökte sluta. Sen började jag igen - nu kan jag föreställa mig hur en heroinkick känns, jag svävade på moln i ett par minuter  ;D
Senast redigerad av 1 nicefinger, redigerad totalt 12 gånger.
Kolsyrat gangesvatten, socker, målarfärgämne (sockerkulör), surhetsgivande medel (saltsyra), dioxin, konservmedel (E211), du-är-så-sötningsmedel (E952), arom, oxidationsmedel.
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Jag har kommit fram till att ja ska göra ett försök att sluta med snuset.
Varit utan i 1 timme och det känns redan jobbigt som fan. ;)
Mkt sitter väl i huvudet.. Tanken på att inte få ta en snus är nog mer jobbig är själva begäret skulle jag tro?
Ska pröva att ta tuggummi eller halstabletter, ska tydligen underlätta enligt bekanta.
Återkommer om det om några dagar. :)
Senast redigerad av 1 Hund, redigerad totalt 4 gånger.
Användarvisningsbild
Neme
Kontakt:

Inlägg av Neme »

Försökte sluta snusa och röka vid årsskiftet. Varade kanske i 36 timmar, sedan gick det inte längre.
Var som ett vrak påväg hem på tåget från Göteborg -> Karlstad. Fick springa fort som fan till Hemköp och inhandla mig nikotin till max.

Men mycket sitter nog i huvudet som Hund (och säkert någon annan) sagt.
Användarvisningsbild
nicefinger
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av nicefinger »

Sitter i huvet gör det ja .. är ju där nikotinreceptorerna finns  ;)
Kolsyrat gangesvatten, socker, målarfärgämne (sockerkulör), surhetsgivande medel (saltsyra), dioxin, konservmedel (E211), du-är-så-sötningsmedel (E952), arom, oxidationsmedel.
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"