Ny dator - är denna värd pengarna?

Få igång din maskinvara i Ubuntu
Kategoriregler
I detta forum diskuterar vi Ubunturelaterade hårdvarufrågor. För allmänna frågor om (fysisk) hårdvara se:
Hårdvara som Hårdvara
bastrumma
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Ny dator - är denna värd pengarna?

Inlägg av bastrumma »

Jag tänkte köpa mig en ny dator och hittade ggsdata som säljer datorer med Ubuntu. Jag funderar på att köpa http://www.ggsdata.se/php/search.php?search=10359 . Är den värt pengarna? - för mig är det ganska mycket. Och hur verkar den annars? Jag är ingen expert men för mig verkar den vara bra.
Senast redigerad av 1 bastrumma, redigerad totalt 5 gånger.
Användarvisningsbild
Ulsak

Re: Ny dator - är denna värd pengarna?

Inlägg av Ulsak »

jag har själv köpt en dator av ggsdata. Det kan hända att det nominellt mycket pengar. men i praktiken så är det en investering. Gunnes datorer håller en hög kvalitet och det blir sällan några problem, om en alls. Dessutom gifter sig dessa datorer garanterat med ubuntu out of the box.
jag kommer att köpa därifrån igen.
Användarvisningsbild
farmfield
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

Jag tycker den verkar väldigt rosa, hehe, men annars ser den helt ok ut... Maskiner med 12" skärm och 'riktig' CPU (ej ATOM) brukar ligga där eller dyrare - och Gunne's grejer brukar vara bra. Najs med förinstallerat system också... :)
bastrumma

Inlägg av bastrumma »

Jo, det är ju väldigt mycket rosa, men det kan man kanske leva med om det inte finns fler färger. Jo, det är just att den är ganska liten och verkar vara bra i övrigt som lockar mig. Då blir det en sådan om man fixar avbetalningen annars blir det efter sommarjobbet.

Om det är något annat som någon tycker behöver kommenteras (andra bättre datorer eller dylikt) så gör gärna det, annars är jag nöjd med tråden.
bastrumma

Inlägg av bastrumma »

Ok, jag har möjligtvis ändrat mig och kommer nog att köpa http://www.ggsdata.se/se.html?http&&&ww ... un5450.php istället. Några invändningar?
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Ser bra ut. :)
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Användarvisningsbild
Ulsak

Inlägg av Ulsak »

Några invändningar?
svårt att komma med några såna eftersom jag är nöjd användare av en exakt sådan ( fast jag beställde in 2gb mer RAM vid köpet)
Skriv svar

Återgå till "Hårdvara och drivrutiner"