Har 10.04 på en laptop. Efter senaste uppdateringen försvann ikonen för nätverkshanteraren i översta programlisten och anslutningen till internet existerar inte längre.
Kollade i programcentralen och såg att Network Manager var installerad. Jag avinstallerade programmet för att göra en ny installation. Får då ett meddelande om att installationen kräver installation av ej pålitliga paket.
Vad göra?
Nån i- eller avbockning nånstans i nån ruta?
Re: Network Manager försvann (LÖST)
Senast redigerad av 1 Östen, redigerad totalt 1 gånger.
- Ulsak
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Re: Network Manager försvann
ok, here we go:
högerklicka på övre panelen
välj "Lägg till i panelen.."
välj Notifieringsyta
högerklicka på övre panelen
välj "Lägg till i panelen.."
välj Notifieringsyta
Sorry, jag var inte tydlig när jag beskrev felet; det är mitt trådlösa nätverk som inte fungerar efter uppdateringen.
I samband med detta försvann ikonen för min nätverkshanterare. Jag har provat olika varianter men kommer inget vart. Min fasta anslutning till internet fungerar. Jag har redan en notifieringsyta i den övre listen.
Jag behöver hjälp för att lösa detta, något gick snett vid senaste uppdateringen av programvara.
I samband med detta försvann ikonen för min nätverkshanterare. Jag har provat olika varianter men kommer inget vart. Min fasta anslutning till internet fungerar. Jag har redan en notifieringsyta i den övre listen.
Jag behöver hjälp för att lösa detta, något gick snett vid senaste uppdateringen av programvara.
.............och mitt mobila bredband fungerar inte heller längre. Det hade jag i och för sig problem med i "Koalan" också, men där var jag hjälpt av "PataS Ubuntu blogg", sen fungerade det klanderfritt.
Efter otaliga omstarter av trådlösa nätverket och router fungerar nu det trådlösa nätverket. Det är inte stabilt, det kopplar ifrån då och då. Startar jag om datorn är det trådlösa bortkopplat trots att automatisk uppkoppling är förbockad. 10.04 fungerar ännu inte så bra som 9.10, det är ganska klart.
............och nu fungerar också det mobila bredbandet.
Vill haka på denna tråd eftersom jag råkat ut för samma problem (10.04). Ikonen för network manager
försvann från panelen i samband med att jag avslutade den efter att ha lagt ip-adresser etc.
Ulsak på började (se ovan) en metod för att återställa "högerklicka på panelen, lägg till", .... men
se'n då? Man kan lägga upp en "launcher" men då krävs ett startkommando. Jag har försökt med
network-manager resp. network-manager-gnome men ingen av dessa är riktiga.
försvann från panelen i samband med att jag avslutade den efter att ha lagt ip-adresser etc.
Ulsak på började (se ovan) en metod för att återställa "högerklicka på panelen, lägg till", .... men
se'n då? Man kan lägga upp en "launcher" men då krävs ett startkommando. Jag har försökt med
- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Du har redan en tråd om detta här http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.p ... 29#p394829roby skrev:Vill haka på denna tråd eftersom jag råkat ut för samma problem (10.04). Ikonen för network manager
Det är enklare att försöka hjälpa till om du håller dej i samma tråd.

På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch!