Gömma systray / byta ikon [Löst]

Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
Kategoriregler
Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
Användarvisningsbild
schwadegan
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Kontakt:

Gömma systray / byta ikon [Löst]

Inlägg av schwadegan »

[Ber om ursäkt om jag postat i fel del av forumet, visste inte riktigt var jag skulle lägga denna frågan.]

Jag kör spotify med wine i 10.04 och det fungerar utmärkt. Men ikonen i notification area ser bedrövlig ut.
Finns det något sätt att dölja alternativt byta ut den? Kanske det går att hindra wine från att lägga till ikoner där då jag ändå har dessa i min dock...

Nybörjarvänliga svar uppskattas! ;-)
Senast redigerad av 1 schwadegan, redigerad totalt 5 gånger.
Användarvisningsbild
Hyptony
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Gömma systray / byta ikon

Inlägg av Hyptony »

Skulle inte förstå just varför det skulle vara så viktigt men, Har du testat att ändra ikon-tema i utseende? System>Inställningar>Utseende. Detta kan vara en möjlig lösning. Har själv inte spotify.
MSI 760GM-E51, 4 gb ram, AMD Phenom x4 980 3,7Ghz Black edition, Nvidia 8400gs 512 mb
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Missminner jag mig inte ska det vara valbart att ha en ikon i notifikationsfältet. Har du kollat inställningarna?
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Användarvisningsbild
schwadegan
Kontakt:

Inlägg av schwadegan »

Hyptony skrev:Skulle inte förstå just varför det skulle vara så viktigt men, Har du testat att ändra ikon-tema i utseende? System>Inställningar>Utseende. Detta kan vara en möjlig lösning. Har själv inte spotify.
Jo, det kanske inte är någon kritisk funktion direkt men jag gillar att ha en snygg och prydlig skrivbordsupplevelse ;)
Hund skrev:Missminner jag mig inte ska det vara valbart att ha en ikon i notifikationsfältet. Har du kollat inställningarna?
Inte vad jag kan se, möjligt att det är så uppenbart att jag inte ser skogen för alla träd...

Hittade ett bash skript som verkar fungera när jag "kör det manuellt". Har inte testat själva skriptet då jag inte vet hur jag ska göra ::) (tanken var att göra en länk på skrivboret till skriptet)
Någon som kan detta får gärna ta en titt och guida mig/såga idén;

Kod: Markera allt

!#/bin/bash
exec path:to:spotify.exe &
sleep 3
killall explorer.exe
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Sökvägen bör ju vara i stil med "~/.wine/Program/Spotify/spotify.exe" eller vad det nu blir. :P
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Användarvisningsbild
pun
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av pun »

Att ikonen ser bedrövlig ut är en bugg för Wine och det är fixat i 1.2-RC versionerna som just nu testas.

Ref:
https://launchpad.net/~ubuntu-wine/+archive/ppa

Känner inte till att det går att fixa till det med tidigare versioner eftersom det är en transparens-funktion som inte fungerar.

Bild
Användarvisningsbild
schwadegan
Kontakt:

Inlägg av schwadegan »

pun skrev:Att ikonen ser bedrövlig ut är en bugg för Wine och det är fixat i 1.2-RC versionerna som just nu testas.
Använder redan 1.2-rc2, får väl testa och se om det går att uppdatera ytterligare då.
Jag gjorde klart skriptet igår tillsammans med en liten "guide".
http://schwadegan.wordpress.com/2010/06 ... tusfaltet/

Antagligen löser väl allt sig när jag uppdaterat Wine, i annat fall använder jag min aningen obskyra lösning :)
Tack för hjälpen!
Skriv svar

Återgå till "Bildhantering"