Angående Partitioner

Frågor om LiveCDn samt installation och uppgradering av Ubuntu och dess varianter
Användarvisningsbild
Hyptony
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Angående Partitioner

Inlägg av Hyptony »

Hej! för något år sedan så skulle jag uppdatera min dator, men hela skiten hängde sig i mitten av uppgradering ( av ubuntu) och den partitioner blev orbrukbar, Gjorde en ny partition som jag installerade Ubuntu på och har kört med denna ett tag. Nu är det så att mitt gamla Ubuntu ligger kvar på en annan partition och etfersom jag hade mycekt filmer på den ville jag inte installera över den. Så jag har alltså 2 st Ubuntu på min dator men den ena funkar inte. Är det så enkelt att jag bara kan radera allt jag inte vill ha på den andra partitionen? Vill alltså ha kvar min "Home mapp"
MSI 760GM-E51, 4 gb ram, AMD Phenom x4 980 3,7Ghz Black edition, Nvidia 8400gs 512 mb
Användarvisningsbild
axel112

Re: Angående Partitioner

Inlägg av axel112 »

Är homemappen monterad på en separat partition eller den ligger på den obrukbara partitionen?
Användarvisningsbild
Hyptony
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av Hyptony »

Jag har 2 st homemapper, En på min nuvarande partition som fungerar. Den Andra -home mappen ligger på den 'trasiga' partitionen. Så jag har alltså en homemapp på varje partition. Den trasiga partitionen ligger alla filmer jag laddar ner etc och all musik.
MSI 760GM-E51, 4 gb ram, AMD Phenom x4 980 3,7Ghz Black edition, Nvidia 8400gs 512 mb
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Visst går det. Men jag skulle nog tagit en kopia på det jag vill ha kvar och sedan formaterat den. Vilket egentligen bara är en noggrann tvångstanke antar jag. :P
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Skriv svar

Återgå till "Installation och uppgradering"