Jag har plötsligt blivit tvungen att logga in varje gång datorn går till vänteläge
Hur blir jag av med det?
efter nyinstallation 10.04 hibernate + login (LÖST)
efter nyinstallation 10.04 hibernate + login (LÖST)
Senast redigerad av 1 lasseroth, redigerad totalt 2 gånger.
- schwadegan
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
- Kontakt:
Re: efter nyinstallation 10.04 hibernate + login
System > Inställningar > Skärmsläckare > Avmarkera [Lås skärmen när skärmsläckaren är aktiv].
- Ganymedes
Ja, det är skärmsläckaren det, men inloggningen efter att datorn har legat i vänteläge skulle jag också vilja veta hur man blir av med. Någon?schwadegan skrev:System > Inställningar > Skärmsläckare > Avmarkera [Lås skärmen när skärmsläckaren är aktiv].
// Peter
Jag gjorde som Schwadegan föreslog och det fungerade för mig
Tack!
Tack!
- Ganymedes
Re: efter nyinstallation 10.04 hibernate + login (LÖST)
Så här kan man ta bort inloggningen efter vänteläge och viloläge.
Starta "Konfigurationsredigeraren" under "Program > Systemverktyg". (Hittar man den inte där så kan man leta under "System > Inställningar > Huvudmeny". Hittar man den inte där heller så kan man installera den från "Programcentralen" (osäker på om den följer med i netbook edition?)).
Under "apps > gnome-power-manager > lock" så avmarkerar man "suspend". Använder man sig av viloläget och inte vill logga in efter uppstart så avmarkerar man "hibernate" också.
Eller så kan man markera "use_screensaver_settings" på samma ställe så kan man bestämma om man vill ha inloggning under "System > Inställningar > Skärmsläckare" genom att markera eller avmarkera "Lås skärmen när skärmsläckaren är aktiv".
Starta "Konfigurationsredigeraren" under "Program > Systemverktyg". (Hittar man den inte där så kan man leta under "System > Inställningar > Huvudmeny". Hittar man den inte där heller så kan man installera den från "Programcentralen" (osäker på om den följer med i netbook edition?)).
Under "apps > gnome-power-manager > lock" så avmarkerar man "suspend". Använder man sig av viloläget och inte vill logga in efter uppstart så avmarkerar man "hibernate" också.
Eller så kan man markera "use_screensaver_settings" på samma ställe så kan man bestämma om man vill ha inloggning under "System > Inställningar > Skärmsläckare" genom att markera eller avmarkera "Lås skärmen när skärmsläckaren är aktiv".