Hej jag är ny men Ubuntu och har version 8.10
All video som körs via Ubuntu flimrar som tusan. Jag har testat Movie player, VLC och hela programmet flimrar även när själva filmen är i pauseläge och man försöker gå in på programmets meny funktioner. Igår upptäckte jag att även skärmsläckaren flimrar vilket måste inebära att all slags uppspelningsprogram tixar som fan. När jag ser på youtube eller Svtplay så ser de ut som vanligt.
Alltså alla uppspelningsprogram flimrar, hur gör jag?
All video flimrar även skärmsläckaren.
- Ulsak
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Re: All video flimrar även skärmsläckaren.
hejsan,
version 8.10 aka Interpid Ibex är en version som ej stöds längre. ( supporttiden gick ut i april -10) vi rekommenderar att du uppgraderar eller gör en nyinstallation till 10.04 ( lucid lynx).
Sen vill vi också veta lite om din hårdvaruprofil ( processor, grafikkort, minne mm) för att kunna hjälpa dig vidare.
version 8.10 aka Interpid Ibex är en version som ej stöds längre. ( supporttiden gick ut i april -10) vi rekommenderar att du uppgraderar eller gör en nyinstallation till 10.04 ( lucid lynx).
Sen vill vi också veta lite om din hårdvaruprofil ( processor, grafikkort, minne mm) för att kunna hjälpa dig vidare.