Vilken version av wine bör jag välja?
-
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
- Kontakt:
Vilken version av wine bör jag välja?
Jag har uppgraderat ubuntu till 10.04. Men wine kunde inte installeras/uppgraderas i samband med uppgraderingen.
Vilken version bör jag välja av alla som finns i programcentralen? Jag förstår inte vad som skiljer mellan alla som finns där.
Har tänkt prova att installera Last Chaos som jag ej har fått att fungera i ubuntu.
Tommy
Det gick utmärkt att installera wine 1.2.
Ska försöka med Last Chaos i morgon.
Tack för all info.
Tommy
Vilken version bör jag välja av alla som finns i programcentralen? Jag förstår inte vad som skiljer mellan alla som finns där.
Har tänkt prova att installera Last Chaos som jag ej har fått att fungera i ubuntu.
Tommy
Tack för all info.
Tommy
Senast redigerad av 2 tfernstrom, redigerad totalt 4 gång.
Re: Vilken version av wine bör jag välja?
Vad gick fel när du försökte installera/uppgradera det?
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
-
- AVREGISTRERAD
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
http://appdb.winehq.org/objectManager.p ... ngId=47007
Spelet har ju fått platinium rating i wine hq ett bra tips är att följa den killens råd du hämtar offline installern här
http://download.mmosite.com/pages.php?gameid=235
Du skall installera wine-1.2 i synaptic även wine-1.2-dev är bra att ha.Vidare behöver du hellst dom senaste drivarna till ditt grafikkort.
Angående uppgradering det finns en stor risk att installationen utav wine krånglar eftersom den tydligen inte blev avinstallerad innan uppgraderingen även grafikdriver och många andra program behöver installeras av innan man uppgraderar ta med dig det till nästa gång!!!
Spelet har ju fått platinium rating i wine hq ett bra tips är att följa den killens råd du hämtar offline installern här
http://download.mmosite.com/pages.php?gameid=235
Du skall installera wine-1.2 i synaptic även wine-1.2-dev är bra att ha.Vidare behöver du hellst dom senaste drivarna till ditt grafikkort.
Angående uppgradering det finns en stor risk att installationen utav wine krånglar eftersom den tydligen inte blev avinstallerad innan uppgraderingen även grafikdriver och många andra program behöver installeras av innan man uppgraderar ta med dig det till nästa gång!!!
dev-paket behövs bara om man ska kompilera programmet själv.
Program behöver normalt (Det finns säkert något undantag som jag inte känner till) inte avinstalleras för att kunna installera en nyare version.
Program behöver normalt (Det finns säkert något undantag som jag inte känner till) inte avinstalleras för att kunna installera en nyare version.

-
- AVREGISTRERAD
https://help.ubuntu.com/community/UpgradeNotesHund skrev:dev-paket behövs bara om man ska kompilera programmet själv.
Inte många bryr sig om att läsa ubuntus egna rekomendationer tyvärr därför kan man i detta forum gräva med spade med folk som har stora problem med sina uppgraderingar ,och om man tittar under uppgraderingsfasen så ser man ochså drösvis med error under bland annat wine detta förutsätter givetvis att man försökt att uppgradera utan att ha installerat av tex wine vilket jag själv har gjort med en misslyckad uppgradering som följd för mig har dessa uppgraderingsförsök alltid slutat med en ren alternate install eftersom jag aldrig fått någon ordning på problemen
Har man installerat program från en tredjepartskälla rekomenderas det att man avinstallerar dom för att slippa eventuella problem med beoenden.mrfab skrev:https://help.ubuntu.com/community/UpgradeNotesHund skrev:dev-paket behövs bara om man ska kompilera programmet själv.
Inte många bryr sig om att läsa ubuntus egna rekomendationer tyvärr därför kan man i detta forum gräva med spade med folk som har stora problem med sina uppgraderingar ,och om man tittar under uppgraderingsfasen så ser man ochså drösvis med error under bland annat wine detta förutsätter givetvis att man försökt att uppgradera utan att ha installerat av tex wine vilket jag själv har gjort med en misslyckad uppgradering som följd för mig har dessa uppgraderingsförsök alltid slutat med en ren alternate install eftersom jag aldrig fått någon ordning på problemen
-
- AVREGISTRERAD
Gött Tommy lycka till !!tfernstrom skrev:
Tack för all info.
Tommy
-
- Kontakt:
Tyvärr så får jag inte igång installationen. Det står att Last Chaos downloader har stött på ett allvarligt problem. Installationen avbryts.mrfab skrev:Gött Tommy lycka till !!tfernstrom skrev:
Tack för all info.
Tommy
Kan vara fel i programmet eller en brist i winw. Jag förstår inte vad som är fel?

Tommy
-
- AVREGISTRERAD
Fick igång det på första försöket själv .
Vilket grafikkort och drivrutin till det har du ?
-
- Kontakt:
Jag har en bärbar ASUS A7 med DuoT7300.mrfab skrev:Fick igång det på första försöket själv .
Vad som finns i den har jag ingen aning om men när windows fanns på den så gick det utmärkt att spela Last Chaos i full skärm. 17"
Problemet är att jag har inte windows kvar i den. Det är installationen som inte startar, inte spelet.
Tommy