"Skrivbordskuben" och XBMC samtidigt? [LÖST]

Skrivbordsmiljöer, fönsterhanterare och desklets
Murphy214
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

"Skrivbordskuben" och XBMC samtidigt? [LÖST]

Inlägg av Murphy214 »

Hej!

Jag är ny både på forumet och med Linux. Jag har dock lyckats få till det mesta som jag vill ha det på min htpc och börjar gilla Ubuntu skarpt. Jag har skrivit ett script som autostartar XBMC från wIndowed mode till FS, för att inte bli låst i XBMC. På så sätt kommer jag enkelt åt mitt andra skrivbord genom Ctrl+Alt+Pil, där jag kan surfa och arbeta etc.

Mitt problem: Skrivbordsbytet är tyvärr väldigt tråkig i nuläget och jag skulle vilja få skrivbordskuben att fungera - utan att få tearing-problem vid uppspelning av HD-material i XBMC. Med Compiz blir det uppenbara sådana problem (det finns ju uttalade kompatibilitetsproblem dem emellan) och Kwin lyckades jag inte ens komma vidare med efter installationen (hittar ingen manager/config). Finns det någon lösning för att få kuben och XBMC att fungera smidigt samtidigt eller är det antingen eller som gäller?

Finns det en lösning är jag otroligt tacksam för en enkel beskrivning :) Spec: Asrock ION 330HT-BD som htpc, med dualboot Windows 7/Ubuntu 9.10.

Tack på förhand!

/Jocke
Senast redigerad av 2 Murphy214, redigerad totalt 29 gång.
[HTPC: Asrock ION 330HT-BD][OS: Dualboot Windows 7/Ubuntu 9.10][Display: Samsung LE40M87 1080p][Sound: Logitech Z-680 5.1]
Murphy214
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Re: "Skrivbordskuben" och XBMC samtidigt?

Inlägg av Murphy214 »

Hade sökt en lösning under flera dagar på detta problem... Bara för att jag postade en förfrågan så springer jag på en lösning ett par timmar senare:
http://tombuntu.com/index.php/2009/09/2 ... t-tearing/

Det räckte för att få båda delarna =) Ursäkta den onödiga posten!
[HTPC: Asrock ION 330HT-BD][OS: Dualboot Windows 7/Ubuntu 9.10][Display: Samsung LE40M87 1080p][Sound: Logitech Z-680 5.1]
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Re: "Skrivbordskuben" och XBMC samtidigt? [LÖST]

Inlägg av Hund »

Typ alla gånger jag skapat en tråd när jag haft långdragna problem har jag lyckats löst dom själv på nolltid. ;D

Välkommen till forumet!
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Skriv svar

Återgå till "Skrivbordet"