En liten översättning kanske? LÖST

Här behandlar vi program för Internet och kommunikation; webbläsare, chatt-program, filöverföring osv.
krassegrand
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

En liten översättning kanske? LÖST

Inlägg av krassegrand »

Bilden nedan ser ganska annorlunda ut i min Firefox. När jag går in i "Verktyg" finns där ingen "inställningar" om jag inte först väljer "Xmarks" men det verkar ändå inte stämma riktigt.
Bild
Kan någon hjälpa mig med en översättning till den svenska versionen?

Jörgen
Senast redigerad av 1 krassegrand, redigerad totalt 31 gånger.
Gråhårig. Pensionär from September 2017!
StefanB

Re: En liten översättning kanske?

Inlägg av StefanB »

krassegrand skrev:Bilden nedan ser ganska annorlunda ut i min Firefox. När jag går in i "Verktyg" finns där ingen "inställningar" om jag inte först väljer "Xmarks" men det verkar ändå inte stämma riktigt.
Kan någon hjälpa mig med en översättning till den svenska versionen?

Jörgen
I Ubuntu finns Inställningar i Firefox under Redigeramenyn. Är inte den dialog du får upp på svenska för dig?
Användarvisningsbild
farmfield
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

Tror det är tvärtom han menar, hehe...

Och Enable är ju 'aktivera' och sen är javascript samma... Men tror ditt problem ligger i deras brandvägg tyvärr, inte i dina inställningar, för BBC iPlayer fungerar inte utanför UK...
krassegrand

Inlägg av krassegrand »

Ja men om man använder en proxy från UK så ska det väl fungera?
Om jag inte använder proxy så får jag ett meddelande där den talar om att jag inte kan se utanför UK.
Jag har hittat "aktivera Java" den är under "Redigera menyn". Menar Du med tvärtom att det skulle kunna hjälpa att stänga av Java?
Jörgen
Användarvisningsbild
farmfield
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

krassegrand skrev:Ja men om man använder en proxy från UK så ska det väl fungera?
Om jag inte använder proxy så får jag ett meddelande där den talar om att jag inte kan se utanför UK.
Med proxy kan det såklart fungera, bara proxyn är snabb nog att strömma video igenom. :)
Jag har hittat "aktivera Java" den är under "Redigera menyn". Menar Du med tvärtom att det skulle kunna hjälpa att stänga av Java?
Nej, jag menade att översättningen var på screendumpen från hemsidan. StefanB trodde nog att du fick upp en engelsk meny i Firefox.

Och Java måste vara aktiverat för att det skall fungera. Dock är det inte säkert att BBC's server får rätt information från proxyn så det är inte säkert att det spelar ngn roll vilka inställningar du gör, tror inte det kommer att fungera genom just den proxyn, du får testa en annan...
krassegrand

Inlägg av krassegrand »

Tack för hjälpen!

Jörgen
Skriv svar

Återgå till "Internet"