Guayadeque Music Player är godkänd av Debian.

Nyheter i datorvärlden.
Användarvisningsbild
Pink Panther
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Guayadeque Music Player är godkänd av Debian.

Inlägg av Pink Panther »

Guayadeque Music Player godkända av Debian, kommer finnas tillgänglig i Ubuntu 10,10 Maverick Meerkat arkiv.

Guayadeque, en fantastisk musikspelare för Linux. Det är med glädje jag läser den här nyheten. För er som inte känner till Guayadeque Music Player får den de flesta andra om inte alla Linux Music Player att blekna och förbli ett andra val.

Läs mer här om alla funktioner och möjligheter Guayadeque Music Player erbjuder dig: http://www.webupd8.org/2010/05/guayadeq ... ed-in.html

Mina uppgifter kommer att bli ifrågasatta men det tar jag med ett leende på läpparna. Jag tycker bara synd om de användare som inte känner till Guayadeque Music Player.

Är det någon översättare som läser det här. Guayadeque Music Player är behov av en översättning till svenska.

/PP
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
bittin
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Kontakt:

Re: Guayadeque Music Player är godkänd av Debian.

Inlägg av bittin »

kan möjligtvis hjälpa till med översättningen om det finns en .po fil nånstans :p
Användarvisningsbild
Pink Panther

Inlägg av Pink Panther »

bittin skrev:kan möjligtvis hjälpa till med översättningen om det finns en .po fil nånstans :p
Jag vet inte. Jag var inne på projektets sida http://sourceforge.net/projects/guayadeque/ Jag blev inte riktigt klar över förhållandet. Men det verkar som man skall begära tillstånd för att delta. Men annars brukar de flesta vara väldigt tacksamma om de får sina applikationer översatta på olika språk.

Så jag har inget svar till dig. Kanske någon annan har ett bättre svar. Men hur vi än vänder på frågan, måste applikationen bli översatt till svenska nu när de kommer med i Ubuntu:s förråd. När det är en så bra och uppskattad applikation.

/PP
Linux Mint 18 Sarah
TicToc
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av TicToc »

Användarvisningsbild
farmfield
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

Plockade ner den och tittade runt men fattade inte vad det är som skulle få alla andra spelare att blekna, snarare tvärtom, den verkar vara en basic musikspelare bara... Jag har fortfarande inte hittat nån spelare som är såpass lätthanterlig som Rhythmbox måste jag erkänna, antingen är dom för plottriga eller så är det funktioner som saknas...
Användarvisningsbild
Pink Panther

Inlägg av Pink Panther »

farmfield skrev:Plockade ner den och tittade runt men fattade inte vad det är som skulle få alla andra spelare att blekna, snarare tvärtom, den verkar vara en basic musikspelare bara... Jag har fortfarande inte hittat nån spelare som är såpass lätthanterlig som Rhythmbox måste jag erkänna, antingen är dom för plottriga eller så är det funktioner som saknas...
Märker du eller inte ser skillnaden mellan Rhythmbox och Guayadeque Music Player är du ganska unik. Men unika användar behövs de gör att utvecklingen står stilla. Du är viktig! :) Men som alltid är ditt val rätt och lika rätt som någon annans tycke eller smak. Gillar du Rhythmbox skall naturligtvis använda dig av den applikationen inget ont om Rhythmbox. ;) Rhythmbox har sina fördelar och lösningar, den är mitt fjärde-val det är inte dåligt. ;D

/PP
Linux Mint 18 Sarah
Användarvisningsbild
pun
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av pun »

Jo tvi vale.... en till jefla "speldosa".... >:D ;D
Användarvisningsbild
farmfield
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

Pink Panther skrev:
farmfield skrev:Plockade ner den och tittade runt men fattade inte vad det är som skulle få alla andra spelare att blekna, snarare tvärtom, den verkar vara en basic musikspelare bara... Jag har fortfarande inte hittat nån spelare som är såpass lätthanterlig som Rhythmbox måste jag erkänna, antingen är dom för plottriga eller så är det funktioner som saknas...
Märker du eller inte ser skillnaden mellan Rhythmbox och Guayadeque Music Player är du ganska unik.
Det var inte vad jag skrev. Jag frågade var det var som fick andra spelare att blekna. Du får lägga ner att överdriva varenda mjukvara du presenterar här i LoCo't efter som dom felaktigt ger intrycket att dom är bättre - när det ofta är (och vilket du själv skriver) en fråga om tycke och smak. Men funktionsmässigt är den såvitt jag förstår det knappast överlägsen någon annan spelare, snarare tvärtom.
Men som alltid är ditt val rätt och lika rätt som någon annans tycke eller smak. Gillar du Rhythmbox skall naturligtvis använda dig av den applikationen inget ont om Rhythmbox.
Jo, det är jag som sagt helt med på, men det är inte så du beskriver "Guayadeque" utan du skriver som om det vore en revolution - när det snarare är som Plun skriver, ytterligare en speldosa för GNU/Linux bara...

Så skärpning med rubriksättningen & överdrifterna, PP...
Användarvisningsbild
Pink Panther

Inlägg av Pink Panther »

farmfield skrev:
Pink Panther skrev:
Märker du eller inte ser skillnaden mellan Rhythmbox och Guayadeque Music Player är du ganska unik.
Det var inte vad jag skrev. Jag frågade var det var som fick andra spelare att blekna. Du får lägga ner att överdriva varenda mjukvara du presenterar här i LoCo't efter som dom felaktigt ger intrycket att dom är bättre - när det ofta är (och vilket du själv skriver) en fråga om tycke och smak. Men funktionsmässigt är den såvitt jag förstår det knappast överlägsen någon annan spelare, snarare tvärtom.
Men som alltid är ditt val rätt och lika rätt som någon annans tycke eller smak. Gillar du Rhythmbox skall naturligtvis använda dig av den applikationen inget ont om Rhythmbox.
Jo, det är jag som sagt helt med på, men det är inte så du beskriver "Guayadeque" utan du skriver som om det vore en revolution - när det snarare är som Plun skriver, ytterligare en speldosa för GNU/Linux bara...

Var hittar du den rubriken. Rubriken är följande: "Guayadeque Music Player är godkänd av Debian".

Den här texten en direkt översättning från http://www.webupd8.org "Guayadeque, en fantastisk musikspelare för Linux" Vad du möjligtvis kan klaga på är att jag inte klargjorde det här för läsarna. Så försök att var lite korrekt om du har den förmågan. Det heter klarsynthet, som består i tolka rätt och ge rätt kritik. De bemöts med vänlighet och tacksamhet.

/PP
Linux Mint 18 Sarah
Användarvisningsbild
farmfield
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

Pink Panther skrev:
farmfield skrev:
Pink Panther skrev:

Var hittar du den rubriken. Rubriken är följande: "Guayadeque Music Player är godkänd av Debian".

Den här texten en direkt översättning från http://www.webupd8.org "Guayadeque, en fantastisk musikspelare för Linux" Vad du möjligtvis kan klaga på är att jag inte klargjorde det här för läsarna. Så försök att var lite korrekt om du har den förmågan. Det heter klarsynthet, som består i tolka rätt och ge rätt kritik. De bemöts med vänlighet och tacksamhet.

/PP
Jag pratar om dina rubriker överlag. Du vet att jag tycker det är helt ok att du postar nyheter inom FOSS o.s.v. eftersom det är kul med nyheter men ibland skapar du överdrivna rubriker, så enkelt är det.

Vad gäller vad det stod i övrigt så var det "För er som inte känner till Guayadeque Music Player får den de flesta andra om inte alla Linux Music Player att blekna och förbli ett andra val." jag reagerade på men det är alltså utvecklarnas egen överdrift då - då anser jag (vilket du tydligen redan insett själv) att det är ditt ansvar att tydliggöra att detta är utvecklarnas egen text och göra det som citat snarare än att presentera det som ngt du skrivit själv. Gör det i fortsättningen är du snäll.

Det är viktigt att medlemmar och besökare vet vad dom läser och källan, annars skapar det bara förvirring. Och sluta tjafsa emot varenda gång du får minsta kritik. Jag ger den inte för skojs skull utan för att göra LoCo't bättre - alltså mitt jobb.
Användarvisningsbild
Pink Panther

Inlägg av Pink Panther »

Nej! Det är mina ord "För er som inte känner till Guayadeque Music Player får den de flesta andra om inte alla Linux Music Player att blekna och förbli ett andra val." Men det är fortfarande ingen rubrik. Du måste skilja på text och rubrik. Det är en ganska viktig baskunskap. Sedan har jag rätt att tycka och skriva vad jag själv vill. Det har man laglig rätt i en demokrati, ( Sverige ). Eller driver du en förmyndarstat/forum där du skall styra flödet av information. Då är det riktig illa med gemenskapen.

/PP
Linux Mint 18 Sarah
Användarvisningsbild
Ulsak

Inlägg av Ulsak »

Pink Panther skrev:Nej! Det är mina ord "För er som inte känner till Guayadeque Music Player får den de flesta andra om inte alla Linux Music Player att blekna och förbli ett andra val." Men det är fortfarande ingen rubrik. Du måste skilja på text och rubrik. Det är en ganska viktig baskunskap. Sedan har jag rätt att tycka och skriva vad jag själv vill. Det har man laglig rätt i en demokrati, ( Sverige ). Eller driver du en förmyndarstat/forum där du skall styra flödet av information. Då är det riktig illa med gemenskapen.

/PP
@PP
alltså: det är som Farmfield säger; dina rubriker och uttalanden är alltför okritiska och saknar alltsom oftast en objektivitet som jag anser ska vara på sin plats när vi rapporterar om programvara och OS som är nytt för de flesta användare. Jag saknar också tydliga skrivning om förbehåll och varningar till nya användare som som kanske söker bra alternativ.
Jag har förtröstan över att de nya användare vi har ser med kritiska ögon på det som skrivs och erbjuds utanför de etablerade hemsidorna. Men det skadar inte att vara lite mer saklig än vad du är, PP.
Användarvisningsbild
farmfield
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

Pink Panther skrev:Nej! Det är mina ord "För er som inte känner till Guayadeque Music Player får den de flesta andra om inte alla Linux Music Player att blekna och förbli ett andra val." Men det är fortfarande ingen rubrik. Du måste skilja på text och rubrik. Det är en ganska viktig baskunskap. Sedan har jag rätt att tycka och skriva vad jag själv vill. Det har man laglig rätt i en demokrati, ( Sverige ). Eller driver du en förmyndarstat/forum där du skall styra flödet av information. Då är det riktig illa med gemenskapen.

/PP
Jag har aldrig påstått att det var en rubrik, jag skrev att du överdriver. Det där är en överdrift. Överdrifter är dåliga eftersom dom kan göra att folk tror på vad du skriver som om det vore sant när det endast är fråga om din personliga åsikt. Därför skall du sluta med att överdriva, för att du gör det svårare för nybörjare. Det är för mig obegripligt att detta är så svårt för dig att förstå.

Och nej, det är ingen förmyndarstat, men det är administrationens ansvar att skapa en bra och trivsam miljö, något du ibland gör väldigt svårt när du med näbbar och klor försvarar dina överdrifter här i diverse trådar. Fortsätt gärna att informera om nyheter o.s.v. men sluta ställa till problem.

Och sanningen är att Guayadeque säker är en bra mediaspelare men den får knappast någon annan att blekna, alltså bör man läsa på innan man som nybörjare ger sig in och börjar lägga till förråd och dylikt bara för att ersätta en helt ok mediaspelare med en annan helt ok mediaspelare, dock helt utan anledning.

Så snälla sluta att överdiva i dina rubriker och texter om saker som faktiskt bara är dina personliga åsikter, ingen absolut sanning som du vill få det att framstå som.

Edit: Ulsak skriver det trevligare än jag men jag anser till skillnad ifrån honom att detta seriöst kan skapa problem för nya användare när dom ser en medlem skriva om någonting som om det vore en revolution - ja, om det inte nu råkar vara en revolutionerande grej, men dom dyker inte upp sådär jätteofta... Men saklig information om nya saker som dyker upp 'där ute' är jättevälkommen, så det kritiserar jag inte, bara ditt sätt att gång på gång presentera dom så överdrivet...
Senast redigerad av 1 farmfield, redigerad totalt 29 gånger.
Användarvisningsbild
Pink Panther

Inlägg av Pink Panther »

LEL!
;D ;D

/PP
Linux Mint 18 Sarah
Användarvisningsbild
Ulsak

Inlägg av Ulsak »

är LEL än sorts avbön? eller hade du än annan uppfattning att redovisa?
Användarvisningsbild
Pink Panther

Inlägg av Pink Panther »

I fallet med Guayadeque Music Player vill jag rekommendera SVN version av Guayadeque Music Player. I vanliga fall föredrar jag aldrig SVN men i det här fallet är det så.

Använd PPA:

Kod: Markera allt

sudo add-apt-repository ppa:anonbeat/guayadeque && sudo apt-get update
-stable:

sudo apt-get install guayadeque
-latest SVN version:

sudo apt-get install guayadeque-svn
/PP
Linux Mint 18 Sarah
Användarvisningsbild
Ulsak

Inlägg av Ulsak »

jag tycker att denna tråd borde tills vidare sättas under experimentverkstad, väl medveten om att svn-versionen mycket väl kan köras utan problem. Dessvärre vet vi för lite om den för att rekommendera den rakt av.
Användarvisningsbild
Pink Panther

Inlägg av Pink Panther »

Ulsak skrev:jag tycker att denna tråd borde tills vidare sättas under experimentverkstad, väl medveten om att svn-versionen mycket väl kan köras utan problem. Dessvärre vet vi för lite om den för att rekommendera den rakt av.
Nu tycker jag att du lugnar ner dig lite. Men för min del flytta gärna tråden experimentverkstad. Vem bryr sig? De som redan känner till Guayadeque Music Player vet redan om att tusentals om inte miljoner användare älskar den här media-spelaren. Det lär inte spela någon roll var tråden ligger för de intresserade. De följer tråden ändå.

/PP
Linux Mint 18 Sarah
Användarvisningsbild
farmfield
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

Pink Panther skrev:
Ulsak skrev:jag tycker att denna tråd borde tills vidare sättas under experimentverkstad, väl medveten om att svn-versionen mycket väl kan köras utan problem. Dessvärre vet vi för lite om den för att rekommendera den rakt av.
Nu tycker jag att du lugnar ner dig lite. Men för min del flytta gärna tråden experimentverkstad. Vem bryr sig?
Du kan väl hålla en lite trevligare ton, Ulsak kommenterade att du rekommenderar att använda svn generellt vilket alltid får anses vara experimentellt i ett så allmänt supportforum som detta.
De som redan känner till Guayadeque Music Player vet redan om att tusentals om inte miljoner användare älskar den här media-spelaren. Det lär inte spela någon roll var tråden ligger för de intresserade. De följer tråden ändå.
Och så var det ju det där med överdrifterna då, vilken användarbas programmet har är dessutom irrelevant sett till att Ulsak kommenterade det här med att rekommendera svn-versionen.
Användarvisningsbild
Katt
AVREGISTRERAD
Kontakt:

Inlägg av Katt »

Nu lugnar vi alla ner oss, ingen mening att återigen börja tjaffsa i en övrigt intressant tråd.
Daniel Nylander verkar vara på hugget som vanligt med en uppdatering på språket: http://www.danielnylander.se/2010/06/03 ... uayadeque/
För er som är intresserade av att följa utvecklaren så håller han till på Arch Linux forum: http://bbs.archlinux.org/viewtopic.php?id=86787&p=1
Det är inte lätt när det är svårt!
Skriv svar

Återgå till "Nyheter"