Ett fel inträffade [Filmuppspelare/Totem] [LÖST]

Problem med att spela musik, film osv.
Användarvisningsbild
brattham
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Ett fel inträffade [Filmuppspelare/Totem] [LÖST]

Inlägg av brattham »

När jag startar Filmuppspelaren/Totem så har det börjat komma upp ett felmeddelande:

"Ett fel inträffade

Videoutgången används av ett annat program. Stäng andra videoprogram eller välj en annan videoutgång i väljaren för multimediasystem."

Sen kan man välja OK. Efter det funkar Filmuppspelaren/Totem som vanligt igen. Stänger jag programmet händer samma sak återigen nästa gång jag startar det.

Det händer endast lokalt på mitt användarkonto. Andra mediaspelare, t ex VLC, påverkas inte heller, utan funkar som vanligt.

Nån som har nån susning?
Senast redigerad av 2 brattham, redigerad totalt 27 gång.
Användarvisningsbild
farmfield
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Re: Ett fel inträffade [Filmuppspelare/Totem]

Inlägg av farmfield »

Väljaren för multimediasystem ligger ju under System->Inställningar... Du har inte varit där och pillat antar jag? Kanske dags att gå in och kolla hur det ser ut i inställningarna där... :)
Användarvisningsbild
brattham
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Ett fel inträffade [Filmuppspelare/Totem]

Inlägg av brattham »

Hmm... Jag har en svag aning om att jag att jag varit och pillat där i hopp om att lösa någonting annat. Dock inte via den menyn. Jasså, det händer alltså något när man förändrar konfigurationen? ;D

Bytte åter till Plugin: "Identifiera automatiskt" (under Default Output, fliken Video) i Väljare för multimediasystem.

Det var dock lite lurigt eftersom "Väljare för multimediasystem" var dold under System > Inställningar, så jag måste gjort inställningen på annat sätt. Men nu är allt frid och åter fröjd (för en liten stund).

/Mvh Per
Användarvisningsbild
farmfield
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Re: [LÖST] Ett fel inträffade [Filmuppspelare/Totem]

Inlägg av farmfield »

Ja, hehe, du ser ju, systemet talade om var problemet var t.o.m... Ibland blir jag riktigt impad av Ubuntu... :)
Skriv svar

Återgå till "Ljud och video"