Tänkte att ni smarta på "forat" kanske förstår er på det här. Jag är inte medlem på några andra teknik-relaterade forum så jag chansar här.
Såhär: Hur *¤%# jag än gör lyckas jag inte få min mp3-spelare att spela vissa ljudböckers kapitel i rätt ordning.
Jag har ändrat i både filnamnen och mp3-taggarna, så här ser det ut:
filnamn - taggar
01.mp3 - [track no 1/14]
02.mp3 - [track no 2/14]
... osv ...
och ändå, varje gång jag har fört över en katalog med dylika ljudfiler så spelas de i en helt annan ordning. 5, 4, 9, 13 osv. Väldigt frustrerande!
Min mp3-spelare är en billig Grundig Mpaxx av enkel mass storage-typ, dvs man bara monterar och kopierar över och avmonterar. Jag hade exakt samma problem med min förra, en Creative Zen av samma typ.
Någonstans på internet såg jag en antydan om att såna här mp3-spelare spelar filerna i den ordning de kopieras till minnet. Kan det vara så?? Låter märkligt.
Ska jag skriva en manuell spellista och stoppa i katalogen? Hur då och i vilket format? m3u? xml?
Ljudböcker + min mp3-spelare = inte kärlek
- ddaavviidd
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Re: Ljudböcker + min mp3-spelare = inte kärlek
Stämmer.ddaavviidd skrev: Någonstans på internet såg jag en antydan om att såna här mp3-spelare spelar filerna i den ordning de kopieras till minnet. Kan det vara så?? Låter märkligt.
Kolla om dina spelare klarar av rockbox, det löser alla problem med ljudböcker
och en hel hög andra.
ǁ A: Because it obfuscates the reading.
ǁ Q: Why is top posting so bad?
ǁ Q: Why is top posting so bad?
-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Re: Ljudböcker + min mp3-spelare = inte kärlek
Har också en mp3-spelare av märket Creative Zen, en billig sak men den har fungerat kanon. Tack som fan för tipset om att den kanske spelar filerna i den ordning de kopieras till minnet. Fruktansvärt irriterande att lyssna på en ljudbok och sedan komma till sista kapitlet
En annan sak, nån som vet vad den kabel heter som man har mellan mp3:n och ens hörselkåpor? Lyssnar alltid på jobbet. Min enda sladd var så snodd att jag rätade ut den, problemet är bara nu att kabeln tydligen blivit så skavd och böjd att den glappar. Önskar att jag inte rätat ut den

En annan sak, nån som vet vad den kabel heter som man har mellan mp3:n och ens hörselkåpor? Lyssnar alltid på jobbet. Min enda sladd var så snodd att jag rätade ut den, problemet är bara nu att kabeln tydligen blivit så skavd och böjd att den glappar. Önskar att jag inte rätat ut den