MVH//psychodad tacksam för svar!

Sök och du skolen finnapsychodad skrev:Skulle behöva lite hjälp med min sprillans nya bamboo. Den lyser när man pluggar in den (via USB) men fungerar ej att använda.
MVH//psychodad tacksam för svar!
Grymt sugen på en själv men vill ju gärna ha igång multitouch i så fall - följer tråden och gräver vidare på mitt håll...psychodad skrev:Man tackar, ska försöka imorgon
Här hoppar jag in med samma problem, har just fått hem min nya Bamboo Pen&Touch (endast 83 euro på ComputerUniverse.net!), pluggat in den men sen händer inget alls. Den är monterad, syns som en egen enhet men inget funkar. Följde länken och jag har även varit inne på Sourceforgenets sida med Wacomprojektet men jag förstår så lite att jag inte vågar börja med alla kommandon, rädd att göra fel och sabba hela systemet (har hänt några gånger och det har varit ett helvete att reda upp i röran).farmfield skrev:Grymt sugen på en själv men vill ju gärna ha igång multitouch i så fall - följer tråden och gräver vidare på mitt håll...psychodad skrev:Man tackar, ska försöka imorgon
Önskar att min ekonomi tillät detta men det gör den tyvärr inte för tillfället... Sedan är det inte alls säkert att den går att få igång alls, men jag utgår alltid ifrån att 'allt går', hehe...psychodad skrev:Hmmm![]()
Jag har testat det mesta och inte heller fått den att funka, har faktiskt kört efter alla guider jag har hittat![]()
Vill verkligen få den att funka nu, så jag föreslår att föregående i tråden köper en och lär oss hur man gör![]()
Tack Hunden men....
Vad menar du psychodad med att "du inte fått den att fungera" och "uppgraderingen du gjort funkat bra"? Funkar det eller inte? Om inte så kan DU väl testa Hunds länktips? Ifall jag gjort något fel så kanske du lyckas bättre. Det hoppas jag iafpsychodad skrev: Hmmm
Jag har testat det mesta och inte heller fått den att funka, har faktiskt kört efter alla guider jag har hittat
Vill verkligen få den att funka nu, så jag föreslår att föregående i tråden köper en och lär oss hur man gör
Tycker annars att uppgraderingen jag nyss gjort funkar bra, förutom Picasa mitt favvoprogram, dock brukar dom vara snabba på att komma med uppdateringar![]()
Försökte följa deras Howto men den är minst sagt snårig... Jag försökte utan positivt resultat och följde sedan rådet längre ner på den sidan om ett skript:Release 0.8.6 has been posted. It has the following new features:
Support kernels up to 2.6.35. Support X server up to 1.6.4. Support serial and USB Tablet PCs with two finger touch. Support 5 new Bamboo devices. Refer to ChangeLog for details.
Note: Support to this release is only backported to kernels 2.6.24 and later.
Jag körde skriptet via terminalen och inget hände mer än att jag fick svara [Y or n], sen stängdes terminalfönstret. Ingen förändring den här gången hellerWe have created 2 sets of prebuilt Wacom X driver and its utility programs under linuxwacom-0.8.6-2/prebuilt; one for x86-32 systems, the other for x86-64 systems.
If you don't plan to change anything in the driver, following steps will install the prebuilt files for you:
Note: Please remove the existing linuxwacom package if your distro has installed one for you. Use the command, such as yum remove or apt-get uninstall, provided by your distro. Please DO NOT remove the driver files manually by rm.
[jej@ayukawa jej]$ cd linuxwacom-0.8.6-2/prebuilt
[jej@ayukawa prebuilt]$ su
[jej@ayukawa prebuilt]# ./uninstall
[jej@ayukawa prebuilt]# ./install
Serial tablet (most Tablet PCs are serial) users can skip the rest sections and go to Viewing Wacom Data (wacdump) page for details on viewing the tablet output now.
If you use an older USB tablet and your running kernel was released 6 months later than your tablet was first seen in market, you most probably can skip next section of this chapter and the whole chapter 4 too. If you would like to make certain, continue to next section.
Note:If the prebuilt driver doesn't work for you, you would probably end up building your own driver in the following sections. Kory Prince has provided a Python script, getwacom.py, to download, compile, and install the latest linuxwacom release. Please try Kory's script if you like to take a shortcut to install the driver.