Ja ljudet blir liksom knastrigt och släpande i 10.04 när jag kör ljudet via 3,5 utgången till surroundet, däremot om jag kör ljudet via HDMI till TV:n funkar det felfritt. Vad tror ni problemet är och vad mer för info behöver ni??
*EDIT*
Ska tillägga nu efter lite felsökning att ljudet funkar felfritt i te.x spotify eller vid andra ljuduppspelningar, det är enbart vid film som 3,5 utgången inte vill vara med, då får man köra hdmi men vore skönt att slippa ändra och kolla film som hörs via suroundet!
*EDIT 2*
Problemet verkar bara uppstå då jag trycker på helskärmsläge, ljudet funkar bra med mindre bild????
*EDIT 3*
Stängde av skrivbordeffekterna i utseende och då funkar ljud och bild klockrent, bild funkar bra med dessa på också men varför påverkas ljudet när man kör med skrivbordseffekter på?? Borde väl vara tvärtom??
Knastrigt ljud 10.04
Knastrigt ljud 10.04
Acer 5739 C2D P8700 GF 240M 1024MB HTPC PB Imedia x1607 C2D quad 2,4ghz 3 g ram Ati 5770 1024MB
-
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Re: Knastrigt ljud 10.04
Använd HDMI el SPDIF så slipper du knaster, annars fixar du ett nytt ljudkort för knasterfritt ljud via analoga utgångar.
Kan också påpeka att knastret kan vara orsakat av mjukvarufel, felaktiga ljudinställningar ,svårt å veta.
Kan också påpeka att knastret kan vara orsakat av mjukvarufel, felaktiga ljudinställningar ,svårt å veta.
Ja jag skulle gärna använda HDMI, den funkar ju ljudet på, problemet är att mitt suround inte har hdmi ingångar, enbart rca. Och som sagt, problemet uppstår bara vid fullskärmsläge??? Hur det nu hänger ihop med ljud?? Känns som processorn för jobba på bild och att grafikkortet skiter i det??
Acer 5739 C2D P8700 GF 240M 1024MB HTPC PB Imedia x1607 C2D quad 2,4ghz 3 g ram Ati 5770 1024MB
-
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Av egen erfarenet brukar inte det inbyggda ljudchippet vara nån höjdare i alla inte när det gäller analog uppspelning.
Men som sagt det är svårt å veta var knastret är orsakat av,enklast är ju å köpa en dedikerat ljudkort till datorn
eftersom de brukar va mer störningsfria plus att det låter lite bättre.
Men som sagt det är svårt å veta var knastret är orsakat av,enklast är ju å köpa en dedikerat ljudkort till datorn
eftersom de brukar va mer störningsfria plus att det låter lite bättre.