Har letat runt men inte hittat något bra program för webproduktion, typ Dreamweaver för Ubuntu...
Några förslag?
Program för web-produktion
Kategoriregler
Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
Program för web-produktion
Senast redigerad av 1 maglag, redigerad totalt 17 gånger.
- Kirill
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
- Kontakt:
Re: Program för web-produktion
Webmaster för
Cracker.se Linux, IT-säkerhet, Mac & Boxee Box!
Mina guider
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=19&t=56551
Cracker.se Linux, IT-säkerhet, Mac & Boxee Box!
Mina guider
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=19&t=56551
Jag brukar rekommendera quanta.
Det är i och för sig ett KDE-program, men borde fungera även i Gnome, tyvärr har jag inte testat det i Gnome...
Om jag inte minns fel så är väl även kompozer ett KDE-program.
Både quanta och kompozer finns i förrådet.
Men vill man ha den absolut nyaste versionen får man nog ladda ner direkt från deras hemsidor.
Det är i och för sig ett KDE-program, men borde fungera även i Gnome, tyvärr har jag inte testat det i Gnome...
Om jag inte minns fel så är väl även kompozer ett KDE-program.
Både quanta och kompozer finns i förrådet.
Men vill man ha den absolut nyaste versionen får man nog ladda ner direkt från deras hemsidor.
Några lättviktare - Add-ons till Firefox här Firefox Add-Ons For Web Design and Web Development.
Codetch har jag använt själv och det fungerade bra att ha med på usb-stickan. Men är inte uppdaterad till firefox 3.6 ännu.
Codetch har jag använt själv och det fungerade bra att ha med på usb-stickan. Men är inte uppdaterad till firefox 3.6 ännu.
posted from a silent usb, cf, sdhc, ssd or revodrive started pc. Ext2Fsd Project PC-BSD® PenDriveLinux UsbForum SSD review
Jag lägger min röst på KompoZer med.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Ok! Tack alla!
Det blir till att testa bägge och se vilket man trivs bäst med...

Det blir till att testa bägge och se vilket man trivs bäst med...