Kan inte klicka på fönstret....

Skrivbordsmiljöer, fönsterhanterare och desklets
frozen
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Kan inte klicka på fönstret....

Inlägg av frozen »

Hej alla glada,

Har ett väldigt skummt problem, ikonen/fönstret som poppar upp när ett nytt nätverk hittas, kan jag inte klicka på. Så fort musen kommer över fönstret försvinner/skuggas det och blir omöjligt att klicka på. Håller på att installera ett mobilt bredband, och vore fint om man kunde klicka och bekräfta att modemet hittats.

Har gjort inställningarna manuellt men funkar inte alla fall, till råga på allt, om jag klickar på nätverks-"appleten" så har jag endast tillgång till wired- och wireless network inte mobile broadband.Vore trevligt om någon hade en lösningen på det.

MVH / Erik
Användarvisningsbild
Dr Phil
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Re: Kan inte klicka på fönstret....

Inlägg av Dr Phil »

Notifieringen som dyker upp skall "suddas ut" när man för musen i närheten, så att man inte störs i vad man håller på med för tillfället.
It's not a bug, it's a feature.

Angående ditt mobila bredband så har jag absolut ingen som helst erfarenhet utav det, men jag tror att de som kan hjälpa skulle kunna göra det enklare om de visste modell på "dongeln". Berätta gärna också om det är Ubuntu 10.04 du använder, eller om det är någon annan version. :)
Bild
frozen

Inlägg av frozen »

Har fått modemet att fungera, följde JerkerBs metod http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=223&t=41986 . Har dock ett annat modem än de han använde, nämligen HUAWEI E1820. Så nu kan jag bekräfta att det funkar även på det. Faktum kvarstår att det är väldigt underligt att jag inte kan klicka på fönstret som poppar upp
Användarvisningsbild
Dr Phil

Inlägg av Dr Phil »

Om det är ungefär sådana här fönster som poppar upp så skall de inte vara klickbara, i annat fall så har jag missförstått och ber om ursäkr för det. :)
Bild
frozen

Inlägg av frozen »

Notifieringen som dyker upp skall "suddas ut" när man för musen i närheten, så att man inte störs i vad man håller på med för tillfället.
It's not a bug, it's a feature.

Angående ditt mobila bredband så har jag absolut ingen som helst erfarenhet utav det, men jag tror att de som kan hjälpa skulle kunna göra det enklare om de visste modell på "dongeln". Berätta gärna också om det är Ubuntu 10.04 du använder, eller om det är någon annan version

Snabbt svar :)
Men då borde man trots allt kunna klicka på den, ska tilllägga att den inte alltid bara "suddas ut" utan också ibland försvinner när musen förs över den.

/ Erik
frozen

Inlägg av frozen »

Nope, nästan, så har ser bilden ut http://img46.imageshack.us/i/wireless.png/
frozen

Inlägg av frozen »

Glömde, kör 10.04LTS :)
Användarvisningsbild
Dr Phil

Inlägg av Dr Phil »

Ikonon som notifieringen syftar på är ikonen i panelen längst upp, inte den som visas i pop-upen. (Ganska otydligt att göra så som de har valt att göra, må jag säga.)
Hur som helst, skönt att du fick ditt internet att fungera! :)
Bild
Skriv svar

Återgå till "Skrivbordet"