När jag sätter på datorn fungerar allt som det ska. Ändå tills jag kommer fram till inlogningsfönstret. Jag klickar på mitt namn, skriver i mitt lösenord, tycker på Enter, och plötsligt försvinner allt. Det enda som är kvar är musen som jag kan flytta överallt och den lila bakgrunden (Lucid Lynx-bakgrunden).
Vad ska jag göra? Det finns viktiga filer på min dator som jag måste få ut!
Hjälp!
Hej du. Har du prövat att trycka Esc precis innan den Bootar? Då ska du få fram så att den kan reparera sig själv eller så gör du såkallad panikavstängning och rycker ut sladden strax innan du vet att den stannar ( lärde mig det när jag hade windows) och startar upp den igen, det kan man behöva göra några gånger.
Det du INTE ska GÖRA är att försöka uppdatera det med install CDn, klarar den inte av det installerar den sig själv och RADERAR ALLT PÅ HÅRDDISKEN. Men du får ett nytt op. Du kan ju också köra en dualboot för att den vägen plocka ut dina filer och spara dom på lämplig plats.
Om någon gör dig illa. Skriv ner det i sanden. Om någon gör dig gott. Knacka in det i sten.Afrikanskt ordspråk
Tack så mycket, men inget tycks hjälpa. Jag har kommit på att jag har sparat den viktiga filen på en annan dator, så att jag har ominstallerat allt. Nu är jag tillbaka på Ubuntu 9.10 Karmic Koala, den tycks vara säkrare.