Hej.
Är det någon som vet om audiopro:s trådlösa sändardongel (med eller utan tillhörande LV2 aktiva högtalare) funkerar med Linux direkt via USB (dvs utan att koppla in 3.5 mm kontakten)?
http://audiopro.se/?id=194#
Jag är sugen på att köpa en sån så man slipper ha en ful sladd över vardagsrumsgolvet, och det blir nog en sån oavsett. Men det kan vara kul att veta.
Audiopro TX100 (LV2) med linux
-
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Re: Audiopro TX100 (LV2) med linux
bunp.
PS. Vad jag förstår så är det ett externt ljudkort som tar över det inbyggda ljudkortets funktion.
Från audio pros FAQ om LV2
Med en Mac ska det bara gå att välja "USB Headset" i intällningarna så ska det funka.
Är det någon som vet om det borde funka out of the box eller tror ni att audio pro/sonix har skrivit drivrutiner till winows och mac (för det ska funka på både Windows och Mac enl. Audio pro)?
PS. Vad jag förstår så är det ett externt ljudkort som tar över det inbyggda ljudkortets funktion.
Från audio pros FAQ om LV2
Kod: Markera allt
VARFÖR FINNS DET EN LJUDPROCESSOR I TX100 SÄNDAREN?
När du sänder ljud från din dator är TX100 din enhet för utgående ljud. Eftersom datorns ljudkort inte används, måste TX100 ha sin egen ljudprocessor.
Vi använder i TX100 en ljudprocessor av hög kvalité från Sonix för att leverera bra ljud.
Är det någon som vet om det borde funka out of the box eller tror ni att audio pro/sonix har skrivit drivrutiner till winows och mac (för det ska funka på både Windows och Mac enl. Audio pro)?