Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Kategoriregler Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Sitter i detta nu och försöker få lite fart på en gammal iMac Globe
...med hjälp av Debian PPC 5.03 netinstall. Återkommer om huruvida det öht går att få igång eländet!
HP NC2400 - Ubuntu 10.04 • Fujitsu Siemens AmiloM7400 - Arch Linux • HP/Compaq Mini 110C - Ubuntu 10.04
CryingFreeman skrev:[…] Ubuntu är och förblir en meritokrati, inget demokratiskt experiment där alla får säga vad som helst till vem som helst, hur som helst.
Det sket sig, som vanligt, på grund av strul med att få igång ett grafiskt gränssnitt. Orkar inte sitta i sex-sju timmar för att hitta en fungerande xorg konfiguration. Till tippen!
HP NC2400 - Ubuntu 10.04 • Fujitsu Siemens AmiloM7400 - Arch Linux • HP/Compaq Mini 110C - Ubuntu 10.04
CryingFreeman skrev:[…] Ubuntu är och förblir en meritokrati, inget demokratiskt experiment där alla får säga vad som helst till vem som helst, hur som helst.
Det var synda att höra.
När denna iMac G4 Globe kom ut (var det 2002?) tyckte jag det var skitcool design och jag ville ha en sådan bara för det. Visste knappt något om datorer eller att Linux överhuvudtaget fanns.
Den var otroligt dyr då, så det blev inget köp men jag tycker designen fortfarande är minst lika läcker. Kan tänka mig att en sådan här burk som möbel sett aldrig blir omodärn.
Om du inte redan har slägnt den köper jag den gärna av dig om det går att installera någon slags Linux-distro på den.
Är inte insatt i eventuella svårigheter med detta men är beredd att testa glad amatör som jag är.