farmfield skrev:
Och Gnome styrs väl av Stallman & co. mer än några företag gissar jag, Gnome är väl kärnan i GNU-projektet..?
Det var nog det värsta jag läst denna veckan. Vilken hädelse...
hehe, vi behöver inga heliga krig där..dessutom finnes en liten kärna sanníng ety Gnome =GNU Object Model Environment
Jag motsäger mig inte att det är ett av GNU's projekt, däremot så anser
jag att coreutils är den absoluta 'kärnan' - det finns på varenda linuxburk
och miljoner program och script är beroende av dem. Ingenting är beroende av
Gnome, däremot är Gnome antagligen beroende av coreutils.
ǁ A: Because it obfuscates the reading.
ǁ Q: Why is top posting so bad?
farmfield skrev:
Och Gnome styrs väl av Stallman & co. mer än några företag gissar jag, Gnome är väl kärnan i GNU-projektet..?
Det var nog det värsta jag läst denna veckan. Vilken hädelse...
hehe, vi behöver inga heliga krig där..dessutom finnes en liten kärna sanníng ety Gnome =GNU Object Model Environment
Jag motsäger mig inte att det är ett av GNU's projekt, däremot så anser
jag att coreutils är den absoluta 'kärnan' - det finns på varenda linuxburk
och miljoner program och script är beroende av dem. Ingenting är beroende av
Gnome, däremot är Gnome antagligen beroende av coreutils.
Borde ha läst på innan jag skrev så, har gjort det nu. Sry.
Utanför ämnet: Ang. Stallman är jag inget större fan. Han må vara drivkraften bakom öppen källkod historiskt sett men jag gillar inte extremism vilket många av hans uttalanden tyder på - om än mild.
Utanför ämnet: lol, utan stallman inget gnu, utan gnu inget foss, inget foss, inga supportforum på för fri program och heller inget gnäll om stallman på supportforum för fri programvara..
Ulsak skrev:Utanför ämnet: lol, utan stallman inget gnu, utan gnu inget foss, inget foss, inga supportforum på för fri program och heller inget gnäll om stallman på supportforum för fri programvara..
Utanför ämnet: Jo det finns massvis med öppen mjukvara utan den där pösmunken...
Utanför ämnet: Det är skrämmande att vi har en TL som kommer med påstående som verkar vara tagna helt ur tomma luften...
Ställer någon upp till val som TeamLeader, så förväntar sej nog medlemmarna att den personen har lite normalt hum om hur det ser ut inom GNU/Linux-världen.
Inte enbart att han använder Ubuntu med Gnome...
Blir jag avstängd för det här inlägget så är det helt OK för min del.
Men nästa gång det blir val, tänker iallafall jag rösta på ZX Spectrum!
Ser gärna att Katt stannar kvar som admin!!!
När i helvete ska det bli slut på den här dokusåpan.
T.ex ta TC aka Ulsak, han kan inte ens ange vilken som skrivit det han citerar.
Pun/plun har faktiskt rätt när han skriver att det här LoCot är en "dyngpöl".