Hej
Jag ska börja med att erkänna att jag är helt nybörjare på ubuntu. Jag tänkte köra ubuntu 10.04 på min htpc och sedan lägga in xbmc.
Mitt problem är att tangentbordet inte fungerar i ubuntu. Det är ett trådlöst Logitech dinovo som kollas in med blåtand till via medföljande usb-pinnen.
Så fort jag rör tangentbordet dyker det upp en fråga i ubuntu om jag vill ge tangentbordet access till datorn. (det står nåt hexadecimal tal varje gång). Jag har då pluggat in ytterligare en mus med tråd och sedan valt "Grant" på frågan. Den dyker dock upp hela tiden trots att jag godkänt det hela och den fungerar inte. jag har även kryssat i rutan "always grant" som dyker upp.
Jag har automatisk inloggning och behöver inte skriva mitt login och lösen när jag svarar på frågan om tangentbordet ska få tillgång till datorn, kan det vara felet?
Eller är det någonting annat?
Datorn är en Acer revo r3610.
Trådlöst tangentbords problem. Logitech dinovo
- Cadryc
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Re: Trådlöst tangentbords problem. Logitech dinovo
Gissar på att det är ett Dinovo Edge du har. Du kan pröva med att trycka på knappen på USBpinnen och Connect-knappen på baksidan tangentbordet, alltså att man får para ihop dom på nytt. Du kan även prova att klicka på Bluetooth-ikonen uppe till höger och välja Konfigurera ny enhet. Har för mig att det var nåt av de knepen som funkade för mig i Lucid.
-
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Att klicka och konfigurera enhet löste problemet för mig. Så detta hjälpte mig, tackar!
Har ett dinovo Edge som slutade fungera när jag uppdaterade till Ubuntu 10.04.
Har ett dinovo Edge som slutade fungera när jag uppdaterade till Ubuntu 10.04.
- Cadryc
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Ahh, här är antagligen den bästa lösningen https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+sour ... omments/10