hur får man till mappar på sidan?

Skrivbordsmiljöer, fönsterhanterare och desklets
Emka
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

hur får man till mappar på sidan?

Inlägg av Emka »

Kollade på bloggportalen här på ubuntu och såg hur Daniel Holm har fått till ett snyggt skrivbord, har dock inte fattat hur man gör när man lägger till mapparna på sidan sådär, bilden ligger på hans blogg: http://danielholm.se/mitt-ubuntu-1004-l ... -skrivbord

nån som säga hur?
Användarvisningsbild
Dr Phil
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Re: hur får man till mappar på sidan?

Inlägg av Dr Phil »

Tror att det är docky som används på bilden, sedan har han helt enkelt två stycken dockor igång samtidigt. :)
Bild
Användarvisningsbild
Ulsak
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av Ulsak »

ett trevligt koncept att köra två dockor samtidigt istället för knö in allt på en..@emka, ge gärna återkoppling om hur det går..
Emka

Inlägg av Emka »

jovars, blev rätt najs, dock så har jag värmeproblem i datorn vilket gör att grafikkortet kommer upp i 75-80 grader och datorn tycker det blir för varmt o stänger av sig, trodde det va nätagget först så köpte ett nytt men nej, får la se det från den ljusa sidan o se att jag har ett i reserv om det kniper :) så är la det om man är allerigsk mot ljud och vill ha allt så tyst som möjligt, kanske ide att köpa med fläkt ändå nästa gång... grafikkort alltså.

men skrivbordet blev schysst, ska lägga upp en bild sen när jag fått nytt grafikkort o fått allt som jag vill ha det, tack snälla för hjälpen :)
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Graffikkortet bör klara 75-80°C utan problem. Mitt grafikkort ska enligt specifikationerna klara upp till 105°C. Även om det givetvis inte är nyttigt med så höga temperaturer så ska kortet palla med det.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Emka

Inlägg av Emka »

Hmm ok? Vad kan det annars vara som gör att datorn stängs av när det blir för varmt och vad orskar värmen?
Användarvisningsbild
Dr Phil
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Inlägg av Dr Phil »

Testa att blåsa rent datorn med tryckluft eller kanske en fläkt, det kan i vissa fall sänka temperaturen väldigt.
Bild
Skriv svar

Återgå till "Skrivbordet"