Brodcom 4306 trådlöst

Konfiguration av nätverk, hur man använder Ubuntu som server, och håller sin dator säker
jonkan

Brodcom 4306 trådlöst

Inlägg av jonkan »

Nu är jag här som alla andra med problem med det trådlösa.
förut när jag körde ubuntu 5.10 så var jag tvungen att köra med windows drivare till de trådlösa kortet.
Nu när jag installerat nya ubuntu 6.06 så hittar den drivare till den och allt utan att jag behöver installera windows drivare. men den vägrar starta upp kortet. fattar inte varför, tar typ 1 min att aktivera kortet sen så står det att de är aktiverat men de funkar ändå inte. Sen nästa gång jag går in i nätverksinställningarna så står det att det inte är aktiverat.

så här står de i min iwconfig:

eth1 IEEE 802.11b/g ESSID:"JOnkan" Nickname:"Broadcom 4306"
Mode:Managed Access Point: Invalid Bit Rate=1 Mb/s
RTS thr:off Fragment thr:off
Link Quality:0 Signal level:0 Noise level:0
Rx invalid nwid:0 Rx invalid crypt:0 Rx invalid frag:0
Tx excessive retries:0 Invalid misc:0 Missed beacon:0

någon som har något bra förslag?
jonkan

Brodcom 4306 trådlöst

Inlägg av jonkan »

Problem löst.
lösningen hittar ni här
Användarvisningsbild
n4h0j
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Brodcom 4306 trådlöst

Inlägg av n4h0j »

Göttans! :)
[Jag minns när vi firade 100 registrerade medlemmar...]
bogarleffe

Brodcom 4306 trådlöst

Inlägg av bogarleffe »

Tjena, jag är väldigt ny på ubuntu, installerade igår... Därför är jag inte så hemma på den här miljön.
Jag har också problem med Broadcom 4306, och jag har följt guiden http://www.ubuntuforums.org/showthread.php?t=185174 till punkt och pricka.

MEN, Network Manager hittar inte mitt WLAN-kort, utan bara Wired Connection. Är det någon som har råkat ut för samma problem?

(Lite offtopic: Hur stänger man av den lilla blåa musknappen som sitter mitt i tangentbordet på en Dell D600?)
Användarvisningsbild
n4h0j

Brodcom 4306 trådlöst

Inlägg av n4h0j »

[quote="bogarleffe"](Lite offtopic: Hur stänger man av den lilla blåa musknappen som sitter mitt i tangentbordet på en Dell D600?)[/quote]
Starta en ny tråd i sektionen "hårdvara".
Användarvisningsbild
n4h0j

Brodcom 4306 trådlöst

Inlägg av n4h0j »

[quote="bogarleffe"]Tjena, jag är väldigt ny på ubuntu, installerade igår... Därför är jag inte så hemma på den här miljön.
Jag har också problem med Broadcom 4306, och jag har följt guiden http://www.ubuntuforums.org/showthread.php?t=185174 till punkt och pricka.

MEN, Network Manager hittar inte mitt WLAN-kort, utan bara Wired Connection. Är det någon som har råkat ut för samma problem?

(Lite offtopic: Hur stänger man av den lilla blåa musknappen som sitter mitt i tangentbordet på en Dell D600?)[/quote]
Kolla till att börja med i tråden på det internationella forumet och se ifall någon haft samma problem.
Skriv svar

Återgå till "Nätverk, säkerhet och servrar"