Det har förmodligen något med VLC 1.1.0-pre3. Det har jag läst mig till via internet källor.
Så här ser det ut när jag försöker starta SopCast Player i terminalen.
Traceback (most recent call last):
File "/usr/share/sopcast-player/lib/sopcast-player.py", line 1783, in <module>
pySop = pySopCast()
File "/usr/share/sopcast-player/lib/sopcast-player.py", line 371, in __init__
self.vlc = VLCWidget.VLCWidget(*p)
File "/usr/share/sopcast-player/lib/VLCWidget.py", line 28, in __init__
self.player=instance.mediacontrol_new_from_instance()
AttributeError: 'Instance' object has no attribute 'mediacontrol_new_from_instance'
/PP
Det är problem med SopCast Player.
- Pink Panther
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Det är problem med SopCast Player.
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Linux Mint 18 Sarah
- Pink Panther
Re: Det är problem med SopCast Player.
Det går att lösa. Användaren måste ta bort VLC helt och hållit är enklast. Användaren installerar efter det här SopCast för rätt datormiljö. SopCast hittar då själv rätt VLC beroende med mera.
Guide: http://mattrudge.wordpress.com/2010/04/ ... ucid-lynx/
Men det kvarstår forfarande ett problem. SopCast laddar ner SopCast kanaler utan problem och försöker visa mig innehållet. Men ack vad jag blir besviken. Det är bara grått, även om SopCast laddar kanalen med 100 %, ingen bild eller ljud.
/PP
Guide: http://mattrudge.wordpress.com/2010/04/ ... ucid-lynx/
Men det kvarstår forfarande ett problem. SopCast laddar ner SopCast kanaler utan problem och försöker visa mig innehållet. Men ack vad jag blir besviken. Det är bara grått, även om SopCast laddar kanalen med 100 %, ingen bild eller ljud.
/PP
Senast redigerad av 1 Pink Panther, redigerad totalt 6 gånger.
Linux Mint 18 Sarah
Linux Mint 18 Sarah
- Pink Panther
Re: Det är problem med SopCast Player.
SopCast Player 0.4.0
Problemet är löst.
Det var inte lätt, men nu har jag en perfekt SopCast Player med all kanaler som jag saknade så fruktansvärt. Men får du problem med att SopCast Player har det förmodligen med VLC och ffmpeg som är orsak till problemet. Men skall du försöka dig på att ta bort ffmepeg ( om du av någon anledning får upp alternativet ominstallation ) får du vara bered på en massa filer rycker på samma gång. I mitt fall cirka 60 mb. Därför är det här inget alternativ för en medelanvändare eller nybörjare. Men efter det gick det utmärkt att installera ffmpeg åter med alternativet ominstallation som ett alternativ. Varför ffmpeg hamnat i låst läge för ominstallation har ja inte aning om. Men svårigheten är sedan att få ditt resten av filerna med rätt beroende. I rätt ordning. Men resultat blev fantastiskt bra. Det är det som räknas.
/PP
Problemet är löst.
Det var inte lätt, men nu har jag en perfekt SopCast Player med all kanaler som jag saknade så fruktansvärt. Men får du problem med att SopCast Player har det förmodligen med VLC och ffmpeg som är orsak till problemet. Men skall du försöka dig på att ta bort ffmepeg ( om du av någon anledning får upp alternativet ominstallation ) får du vara bered på en massa filer rycker på samma gång. I mitt fall cirka 60 mb. Därför är det här inget alternativ för en medelanvändare eller nybörjare. Men efter det gick det utmärkt att installera ffmpeg åter med alternativet ominstallation som ett alternativ. Varför ffmpeg hamnat i låst läge för ominstallation har ja inte aning om. Men svårigheten är sedan att få ditt resten av filerna med rätt beroende. I rätt ordning. Men resultat blev fantastiskt bra. Det är det som räknas.
/PP
Linux Mint 18 Sarah
Linux Mint 18 Sarah