Hej!
Är ganska ny på Ubuntu men lär mig efter hand...
Installerade 9.1 på bägge bärbara datorerna. På den gamle med ett instickskort D-link fungerade allt klockrent.
Men på den nyare med inbyggd trådlöst var det stopp..
No network conecction...
Datorn är en HP 6730s......
Snälla, hjälp en okunnig...
No network connection (LÖST)
No network connection (LÖST)
Senast redigerad av 2 maglag, redigerad totalt 17 gång.
- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Re: No network connection
Hej & välkommen till Ubuntu-se,
Om du går in i System->Administration->Hårdvarudrivrutiner så skall du där aktivera "Broadcom STA driver" efter vilket det skall fungera.
Om du går in i System->Administration->Hårdvarudrivrutiner så skall du där aktivera "Broadcom STA driver" efter vilket det skall fungera.

>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<
searching.........
No proprietary drivers are in use on this system
Det är det enda som dyker upp.....
No proprietary drivers are in use on this system
Det är det enda som dyker upp.....
Senast redigerad av 1 maglag, redigerad totalt 5 gånger.
- xtr3m3
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Det kan inte vara så att du gjort som den här killen: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1061885#4
Han hade tydligen tryckt på en knapp så att det trådlösa stängdes av
Han hade tydligen tryckt på en knapp så att det trådlösa stängdes av

Åh... tyvärr inte...
Däremot reargerar den på att jag kan stänga av det trådlösa NIC.. Men när jag slå på det igen har jag samma problem igen.
River mitt hår...
Nu har jag den uppkopplad mot kabel på jobbet för att göra det lättare att kunna hämta drivers eller liknande...
Några tips?
Ska man installera 10.04?
Däremot reargerar den på att jag kan stänga av det trådlösa NIC.. Men när jag slå på det igen har jag samma problem igen.
River mitt hår...
Nu har jag den uppkopplad mot kabel på jobbet för att göra det lättare att kunna hämta drivers eller liknande...
Några tips?
Ska man installera 10.04?
Nu fungerar det!
Efter ett par omstarter (oroväckande likt Win...) så gick det att aktivera Broadcom via System - Adminstartion - Hårdvarudrivrutiner...
Tack för all hjälp och väldigt snabba svar trots sen timme!
Efter ett par omstarter (oroväckande likt Win...) så gick det att aktivera Broadcom via System - Adminstartion - Hårdvarudrivrutiner...
- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
maglag skrev:Nu fungerar det!

LOLEfter ett par omstarter (oroväckande likt Win...)
Nemas problemas. Kanon att du fick ordning på det!så gick det att aktivera Broadcom via System - Adminstartion - Hårdvarudrivrutiner...

>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<
Re: No network connection (LÖST)
Same same but diffrent...
Installerade Ubuntu på ena datorn utan problem. Men vill prova Kubuntu... Fick problem med instickskortet för det trådlösa NIC. Ett D-link AirPlus DWL-G650...
Hittar nätet med det men kan inte koppla på. Vill ha lösenord för Hexadec lösenord när jag satt löseonordsfras. Ställer in det på lösenordsfras och skriver in rätt lösenord, men kan inte hoppa på det trådlösa ändå...
Installerade Ubuntu på ena datorn utan problem. Men vill prova Kubuntu... Fick problem med instickskortet för det trådlösa NIC. Ett D-link AirPlus DWL-G650...
Hittar nätet med det men kan inte koppla på. Vill ha lösenord för Hexadec lösenord när jag satt löseonordsfras. Ställer in det på lösenordsfras och skriver in rätt lösenord, men kan inte hoppa på det trådlösa ändå...