Varje gång jag startade datorn så fick jag höra en röst som sa.....
- No CPU installed, No CPU installed.
Konstigt nog så funkade det fint att köra "utan" processor.

NU fattar jag.........Little John skrev: CPU betyder i detta fall:
No Cannonical Powered Ubuntu installed
Jag visste, att du kör windows !!!!
Jag kan intyga att det inte är en myt. Det brukar komma upp när man glömt kopplat in tangentbordet.DeepThought skrev: Jag vet inte om det är en myt, för det låter så sjukt, men enligt en vän till mig lär följande dykt upp vid uppstart:
No keyboard detected. Press F1 to continue...
Det är sant. Dra ut tangentbord sladden och starta om datorn.............DeepThought skrev: Jag vet inte om det är en myt, för det låter så sjukt, men enligt en vän till mig lär följande dykt upp vid uppstart:
Den har jag också råkat uta för. Många år sedan men ändå.DeepThought skrev: Jag vet inte om det är en myt, för det låter så sjukt, men enligt en vän till mig lär följande dykt upp vid uppstart:
Microsoft ville ha felrapport när min hemläxa i C++ kraschade...Shadow skrev: varför ska man skicka felrapport till microsoft om firefox kraschar?(windows)
Ha ha ha haHellzon skrev:Microsoft ville ha felrapport när min hemläxa i C++ kraschade...Shadow skrev: varför ska man skicka felrapport till microsoft om firefox kraschar?(windows)
HAHAH.. du borde skicka in varje gång det händer.. bara för att retasHellzon skrev: Microsoft ville ha felrapport när min hemläxa i C++ kraschade...
He he, jag kan förstå det.Barre skrev:HAHAH.. du borde skicka in varje gång det händer.. bara för att retasHellzon skrev: Microsoft ville ha felrapport när min hemläxa i C++ kraschade...
det konstigaste felmeddelandet jag fått någonsin var på gamla hederliga windwos 3.11 tiden...
Skulle installera en Lotus Notes-klient när en stopruta haltade installationen (saknar bild, har bara en antekning kvar)
Rubrik:
ALLVARLIGT SYSTEMFEL.
Felbeskrivning:
Inte något fel!
Tryck OK för att fortsätta.
Knapp:
Avbryt
Jag blev väldigt förbryllad...
Du, det problemet har jag nu, med VLC, i Ubuntu. Verkar ha blivit något fel med Skinsx2 och resize, för programmet är helt försvunnet. Finns i taskbaren, men ingenstans på skrivbordet/skärmen. Provat med "flytta", "maximera", "ändra storlek" från taskbaren, men vlc-fönstret är osynligt!! Har provat att av- och ominstallera, men det hjälper inte... Problem mellan fönsterhanterare/backend verkar alltså inte bara vara begränsat till WindowsDimensionX skrev:
Ibland så har jag fått underliga fel med att fönster delvis hamnar utanför skärmen så man inte kommer åt att flytta dem ens. Det har hänt flera gånger med msn idag fönstret, och enda sättet att få väck dem är att använda Alt+F4.