Installerade igår Wubi.ubuntu på laptopen. Hade en skiva med 9.10, så jag använde den vid installationen, som gick blixtsnabbt. Nu tänkte jag kan man uppdatera till 10.04 i en wubiinstallation? och ta ner övriga uppdateringar med?
Det finns en del att hämta i så fall, då skivan ju har funnits ett tag. Svärsonen laddade ner den i julas.]
[Löst] Wubi-Ubuntu 9.10 - 10.04?!
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
[Löst] Wubi-Ubuntu 9.10 - 10.04?!
Senast redigerad av 2 BjHstad, redigerad totalt 12 gång.
Re: Wubi-Ubuntu 9.10 - 10.04?!
Nu är jag ingen guru på Wubi men det ska inte vara några problem.
Följ instruktionen bara:
http://www.ubuntu.com/getubuntu/upgrading
Följ instruktionen bara:
http://www.ubuntu.com/getubuntu/upgrading
-
Re: Wubi-Ubuntu 9.10 - 10.04?!
Jag vet hur man gör en uppdatering i en vanlig installation, har just lagt in 10.04 på min stationära.
Det var väl mer om det är nått speciellt när man kör i wubi, som ju ligger som inne i windows.
kan alltså windows påverka uppdateringen eller nått?
Det var väl mer om det är nått speciellt när man kör i wubi, som ju ligger som inne i windows.
kan alltså windows påverka uppdateringen eller nått?
-
Re: Löst Wubi-Ubuntu 9.10 - 10.04?!
Testade en ny variant. Fick 10.04-skiva från canonical. Startade Wubi, satte i skivan och installationen gick på ca 10 minuter. Förunderligt att det kan gå så snabbt. Om man installerar fullständigt med installationsprogramet har det tagit över en halv timme på mina datorer. Nu funkar 10.04 super på laptopen, och jag ahr fått igång internet med Tele2 surfsticka.
Har nu bara problem med mitt fasta trådlösa nätverk, som inte hittar ipadrressen. Nätverket kopplas upp men man får inte ipadress, så man kommer ut på nätet. Antagligen någon inställning, som jag inte hittar. Problemet uppstod, då jag instalelrade om hela operativet, WinXp och ubuntu. Om jag inte får några tips här, så får jag lösa det när svärsonen kommer ner till midsommar, han e bra på datorer. Jag e inte så bra, under huven.
Har nu bara problem med mitt fasta trådlösa nätverk, som inte hittar ipadrressen. Nätverket kopplas upp men man får inte ipadress, så man kommer ut på nätet. Antagligen någon inställning, som jag inte hittar. Problemet uppstod, då jag instalelrade om hela operativet, WinXp och ubuntu. Om jag inte får några tips här, så får jag lösa det när svärsonen kommer ner till midsommar, han e bra på datorer. Jag e inte så bra, under huven.