Du har väl rätt humor-kompetens

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Användarvisningsbild
farmfield
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Re: Du har väl rätt humor-kompetens

Inlägg av farmfield »

Ulsak skrev:det handlar om karisma, utstrålning och förmågan av att läsa av omgivningen. man förvisso lära sig kroppspråk men en förmågan att roa, manipulera och leda människor är en intelligenstyp som inte kan läras in helt och hållet.
Du har helt fel. Min mammas ämne (och personliga proffesur i detsamma) handlar delvis om att utveckla karisma - och det kan vem som helst lära sig!

Sen att jag misstrodde min mor ang. detta i flera år är en annan femma, hehe, för det känns fullkomligt osannolikt att man kan lära sig ha utstrålning á la Al Pacino (för att ta ett exempel) - men efter att ha sett henne lyckas med det så vet jag nu att det faktiskt är något man kan lära sig... Udda men sant! :)
Användarvisningsbild
Ulsak
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av Ulsak »

farmfield skrev:
Ulsak skrev:det handlar om karisma, utstrålning och förmågan av att läsa av omgivningen. man förvisso lära sig kroppspråk men en förmågan att roa, manipulera och leda människor är en intelligenstyp som inte kan läras in helt och hållet.
Du har helt fel. Min mammas ämne (och personliga proffesur i detsamma) handlar delvis om att utveckla karisma - och det kan vem som helst lära sig!

Sen att jag misstrodde min mor ang. detta i flera år är en annan femma, hehe, för det känns fullkomligt osannolikt att man kan lära sig ha utstrålning á la Al Pacino (för att ta ett exempel) - men efter att ha sett henne lyckas med det så vet jag nu att det faktiskt är något man kan lära sig... Udda men sant! :)
ja, det framgår också av länken jag gav, men jag vill ändå hävda, med den empirik som jag ändå kan mobilisera, att det finns människor som har det i sig naturligt. Man kan säker gå kurser i ledarskap, träna kroppsspråk och lära sig vitsar. Men inget slår naturlig karisma.
Användarvisningsbild
Hylas
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av Hylas »

Ulsak skrev:eftersom det här är humortråden, så fortsätter vi väl skojeriet?
Inte roligt, Du får träna mer.

Som sagt, humor är en färdighet som kan övas upp.
Användarvisningsbild
farmfield
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

Ulsak skrev:
farmfield skrev:
Du har helt fel. Min mammas ämne (och personliga professur i detsamma) handlar delvis om att utveckla karisma - och det kan vem som helst lära sig!

ja, det framgår också av länken jag gav, men jag vill ändå hävda, med den empirik som jag ändå kan mobilisera, att det finns människor som har det i sig naturligt. Man kan säker gå kurser i ledarskap, träna kroppspråk och lära sig vitsar. Men inget slår naturlig karisma.
Magnus Carlsson är min mammas elev... Jag träffade honom långt innan han blev Barbados-Magnus med hela Sverige och det var ingen 'Al Pacino' direkt, hehe... Så du kan träna upp det till högsta nivå, jag lovar - jag har sett det... ;D
Användarvisningsbild
Ulsak

Inlägg av Ulsak »

Magnus Carlsson är min mammas elev... Jag träffade honom långt innan han blev Barbados-Magnus med hela Sverige och det var ingen 'Al Pacino' direkt, hehe... Så du kan träna upp det till högsta nivå, jag lovar - jag har sett det... ;D
kompis, jag tror dig. men ärligt talat, magnus carlsson är liiite atypiskt exempel för att jag ska bli helt övertygad. Förresten..det är väl ingen väl ingen standup-comedian, däremot kan han agera inför media och scen, det kan jag ge honom.

Men det kan ju du också, utan att ha tränat. ( det säger jag inte för att fjäska)
Användarvisningsbild
Ulsak

Inlägg av Ulsak »

Hylas skrev:
Ulsak skrev:eftersom det här är humortråden, så fortsätter vi väl skojeriet?
Inte roligt, Du får träna mer.

Som sagt, humor är en färdighet som kan övas upp.
hehe, jag har aldrig gjort anspråk på att lyckas vara rolig, jag har bara väglett dig att det här är en humortråd samt föreslagit ett fortsatt skojeri eftersom jag förutsatte att du trodde att jag drev gäck med dig.
Användarvisningsbild
farmfield
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

Ulsak skrev:
kompis, jag tror dig. men ärligt talat, magnus carlsson är liiite atypiskt exempel för att jag ska bli helt övertygad. Förresten..det är väl ingen väl ingen standup-comedian, däremot kan han agera inför media och scen, det kan jag ge honom.

Men det kan ju du också, utan att ha tränat. ( det säger jag inte för att fjäska)
Du vet väl att om man säger emot TL för många ggr så kan man få kicken från 'jobbet' här va? ;) ;D

(fast det hade kanske bara varit en lättnad för dig sett till den arbetsbelastningen du har utanför LoCot, hehe, så nej, så lätt kommer du inte undan)
Användarvisningsbild
Hylas

Inlägg av Hylas »

Nej, det säger du för att det gynnar din argumentation (eller, ja, förvirrade resonemang). Mer intressant här är varför du inte vill backa ens en tum. Prestige? Ja,ja spelar roll. Det ska bli intressant att höra vad dmz har för argument.
Användarvisningsbild
Hylas

Inlägg av Hylas »

Ulsak skrev: Om du är inlåst nånstans, så ber jag om ursäkt för att ha påstått i undertexten att du inte riktigt har alla hästar hemma..
Förklara för mig var eller hur detta är roligt. När jag säger att du yrar i nattmössan så skojar inte jag - för det gör du. Men jag stämplar inte dig som sinnessjuk eller fängelsekund. Men det gör du. Förstår du? En balansgång, precis som när det gäller humor. Det är svårt, men det går att lära sig.
mwest
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av mwest »

inväntar ett svar från trådskaparen så att det blir ett bra slut på tråden.... :)

ps: fast den skulle lätt kunna bli en debatt ......elsewhere
Användarvisningsbild
fd.svensson
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av fd.svensson »

Ur kunskapens bok: sinnet för det komiska, löjliga och lustiga i tillvaron, förmåga att även le åt sina egna missöden. I motsats till satiren är humorn fri från elakhet och skärpa

Detta behöver fler läsa på det här forumet
Senast redigerad av 1 fd.svensson, redigerad totalt 30 gånger.
:) Om någon gör dig illa. Skriv ner det i sanden. Om någon gör dig gott. Knacka in det i sten. :) Afrikanskt ordspråk
Användarvisningsbild
Grön Göling
Städsegrön

Inlägg av Grön Göling »

Vadå?
Sitter ni här och debatterar om man har humor eller ej?
Är det roligt det?? ;)
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
I'm not anti-social; I'm just not user friendly.
ursprungligen medlem sedan 20061018
Användarvisningsbild
Hylas

Inlägg av Hylas »

Grön Göling skrev:Vadå?
Sitter ni här och debatterar om man har humor eller ej?
Är det roligt det?? ;)
Nä, det är teamcontact som yrar i nattmössan... För många terminalkommandon och för lite sömn där ;D
Användarvisningsbild
Katt
AVREGISTRERAD
Kontakt:

Inlägg av Katt »

Jag börjar bli väldigt trött på spydiga inlägg och folk som tjaffsar som ett par ungar i sandlådan, och dessutom utanför debattavlan där man skulle kunna ha överseende med det dåliga uppförandet.
Skärpning genast annars blir det timeout och tråden låses.
Det är inte lätt när det är svårt!
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"