För mörkt tema i 10.04

Mjukstarta här!
Kategoriregler
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
durus

För mörkt tema i 10.04

Inlägg av durus »

Jag har avänt mig av ubuntu i 2 år nu och har alltid varit nöjd med temat. Jag är ingen person som brukar bry mig om hur teman ser ut men nu efter att ha installerat 10.04 så tycker jag att temat är alldelles för mörkt och undrar därför om ni kan tipsa mig om någon ljust tema som inte är allt för blå och som är enkel att installera
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Re: För mörkt tema i 10.04

Inlägg av Hund »

Du har ju en ljus version av det temat som följer med Lucid. :)

Sedan har du denna tråden för inspiration: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=219&t=37614
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Användarvisningsbild
Ulsak
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av Ulsak »

japp, det finns ett flertal temata i System->Inställningar ->Utseende och i första fliken Tema . Radiance är det tema som Hund föreslår-
och det finns tonvis med temata där ute som kan installeras. Det enda problemet, som jag ser det, är att det är för mycket att välja på! :o
Användarvisningsbild
farmfield
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

Det finns ett program som är lite kul vilket heter Art Manager och kan installeras i programcentralen. I det programmet kopplas man upp mot Gnome Art-projektet och kan direkt ladda ner alla teman, bakgrundsbilder m.m. som ligger upplagda i projektet... :)
Användarvisningsbild
ajja
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Kontakt:

Inlägg av ajja »

farmfield skrev:Det finns ett program som är lite kul vilket heter Art Manager och kan installeras i programcentralen. I det programmet kopplas man upp mot Gnome Art-projektet och kan direkt ladda ner alla teman, bakgrundsbilder m.m. som ligger upplagda i projektet... :)
Tror att det är gnome-art du menar.
Användarvisningsbild
pun
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av pun »

Ubuntus community-themes kan rekommenderas så får man skiftande teman.

community-themes

Paketinfo:
http://packages.ubuntu.com/lucid/community-themes

Om man vill se hur de ser ut:
https://wiki.ubuntu.com/Artwork/Incoming/Lucid/
Användarvisningsbild
Urban Anjar
Kontakt:

Inlägg av Urban Anjar »

Har du provat Radiance, som är den ljusa varianten av standardtemat?
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Rune.K
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av Rune.K »

durus skrev:Jag har avänt mig av ubuntu i 2 år nu och har alltid varit nöjd med temat. Jag är ingen person som brukar bry mig om hur teman ser ut men nu efter att ha installerat 10.04 så tycker jag att temat är alldelles för mörkt och undrar därför om ni kan tipsa mig om någon ljust tema som inte är allt för blå och som är enkel att installera
När jag använder Ubuntu med Gnome, dvs den vanliga Ubuntuversionen, så byter jag alltid till temat "Clearlooks".
Högerklicka på skrivbordet, välj "Change Desktop Backgrund" välj fliken "Theme" där finns temat Clearlooks.
Det tar inte många sekunder. :)

Håller med om att Lucid Lynx standardtema är alldeles för mörkt, på gränsen till odugligt.

Edit:
Läste lite slarvigt, du gillar tydlingen inte blå färg.
Men som jag tycker är den blåa färgen i Clearlooks helt OK.
Du får testa själv!
Användarvisningsbild
farmfield
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

Rune.K skrev:Håller med om att Lucid Lynx standardtema är alldeles för mörkt, på gränsen till odugligt.
Jag håller helt med men statistiskt ligger vi i underläge eftersom mörka teman dominerar på customization-ställen som t.ex. Gnome Art m.fl. - och detta gäller även teman till Windows på deras motsvarigheter... Men jag föredrar helt klart ljusa teman själv...
Användarvisningsbild
TweekiE
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av TweekiE »

Utanför ämnet: Mörkröda teman med rgba är nice som fan! :D
durus

Inlägg av durus »

Tack för tipsen. Jag är grymt nöjd med Clearlooks modifierad så att selected items har en liten mörkblåare färg och med Visual Effects avstängt. Så fixade temat till minimera, maximera och stäng fönster knapparna också :)
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av vulfgar »

farmfield skrev:
Rune.K skrev:Håller med om att Lucid Lynx standardtema är alldeles för mörkt, på gränsen till odugligt.
Jag håller helt med men statistiskt ligger vi i underläge eftersom mörka teman dominerar på customization-ställen som t.ex. Gnome Art m.fl. - och detta gäller även teman till Windows på deras motsvarigheter... Men jag föredrar helt klart ljusa teman själv...
Och jag är precis tvärtom, tycker att ambiance är för ljust. :P Tur att det finns olika att välja på! :)
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Användarvisningsbild
farmfield
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

vulfgar skrev:
farmfield skrev:
Och jag är precis tvärtom, tycker att ambiance är för ljust. :P Tur att det finns olika att välja på! :)
Jag kör inte ambiance, hehe, det är för gult för min smak, jag kör 'Elementary' - väldigt Mac'ish...

Ett annat favvistema är 'Nimbus' som egentligen är Solaris officiella tema men som också finns portat till GTK2... :)
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren"