Samma här. Efter att ha kunnat uppdatera och använda de senaste 3,4 versionerna utan problem anade jag trubbel då ett par försök med live-CD från alpha och betaversioner av 10.04 bara gav upp efter att ha laddat runt 90 sekunder. Gällde både stationär och bärbar.
Idag gav jag mig i kast med den bärbara (LG E200 med Windows) och live-CD i386. Har kört Ubuntu som en Wubiinstallation, men började med att försöka starta från CD:n.
Får välja språk och sedan att köra live-CD. Snurrar och laddar 90-100 sekunder innan den stannar. Svartruta.
Samma sak när jag försöker köra live från ett USB-minne.
Till sist hittar jag senaste betan av Wubi 10.04 och installerar den sedan jag avinstallerat Wubi 9.10. Efter omstart får jag upp den vanliga skärmen där jag kan välja mellan Windows eller Ubuntu, men då jag väljer Ubuntu blir det svartruta och ingen ytterligare aktivitet.
En tröst i eländet är att jag/vi som har det så är med 10.04 inte är ensamma. Det verkar hända många andra, inklusive några som kört Ubuntu utan problem på vanliga men några år gamla datorer utan udda/fantasikomponenter.
Lär väl komma fram vad som orsakar det så småningom. Jag skall göra ett försök med Alternativ-CD:n, men låter nog tills vidare 9.10 vara kvar på den stationära.
terminal kommando för uppdatering från 804 10.04 ?
Upgrade from 8.04 LTS to 10.04 LTS
Network Upgrade for Ubuntu Desktops (Recommended)
You can easily upgrade over the network with the following procedure.
1.
Press Alt-F2 and type update-manager --devel-release
2.
Click the Check button to check for new updates.
3.
If there are any updates to install, use the Install Updates button to install them, and press Check again after that is complete.
4. A message will appear informing you of the availability of the new release.
5.
Click Upgrade.
6. Follow the on-screen instructions.
devel release innebär det utvecklings version och hur gåt det att uppdatera till vidare versioner?
Precis det är en bugg, då menar jag i grub2 hämta ner en ny ISO-skiva och installera om, buggen gäller dock enbart om du inte har nätanslutning och ska ha dualboot. Att grafiken blir så där upptäcktes efter att en nyare kärna användes -20 --> -21 Jag tror att med en ny ISO-skiva med alternativ installation löser problemet..